"האיסור שהטיל מבקר המדינה על השרים לקנות ביטקוין נובע מבורות ופחד"

"האיסור שהטיל מבקר המדינה על השרים לקנות ביטקוין נובע מבורות ופחד"

מקור: Bit2C

האיסור שהטיל מבקר המדינה, יוסף שפירא, על שרי הממשלה וסגניהם לרכוש ביטקוין הוא אנכרוניסטי ומבטא בורות ופחד מטכנולוגיה, אומר אלי בז'רנו, מנכ"ל בורסת המטבעות הדיגיטליים הישראלית Bit2C וחבר דירקטוריון איגוד הביטקוין הישראלי.
 
המבקר לא הפנים שמטבעות דיגיטליים הם אמצעי תשלום לגיטימיים וכפי שלא יעלה על דעתו לאסור על שרים לרכוש דולרים או כל מטבע אחר או לפתוח חשבון בפייפאל כך אין שום סיבה לאיסור על ביטקוין, אומר בז'רנו. למקבלי ההחלטות בישראל אין שום יכולת להשפיע על שערו של הביטקוין, כך שהחשש לניגודי ענינים דוקא קטן משמעותית מהחזקה של מטבע זר שמושפע מחוזקו של השקל.
 
מוטב היה אילו מבקר המדינה היה מסתפק בחובת הדיווח והחזקת נכסי השקעה בנאמנות המוטלת ממילא על השרים ולא מטיל עליהם איסור גורף שמשדר מסר שלילי לציבור בארץ ובעולם. זה אינו המסר שאנו מצפים לשמוע ממדינה שמתהדרת בצדק בתואר "אומת הסטרטאפ", אומר בז'רנו. רשויות שלטוניות אחרות כמו שלטונות המס מגבשות את כללי ההתנהלות עם המטבעות הדיגיטלים, ויש לברך אותם על כך, לצעוד עם הקדמה ולקדם הפיכת המטבעות הדיגטליים לאמצעי תשלום מקובל.
 
בישראל פועלים כבר היום מעל 40 סטרטאפים בתחום המטבעות הדיגיטליים. המסרים שמעבירה הממשלה יכולים להשפיע על החלטות של חברות אם לבצע את הפיתוח בישראל או בחו"ל. אנו יכולים להפוך למובילים בעולם בתחום מתפתח זה, אולם מדיניות מלאת פחד מצד גורמים ממשלתיים עלולה לגרום לכך שנחמיץ את ההזדמנות. 
 
מני רוזנפלד: "אזהרות ואיסורים גורפים עלולים למנוע ממשקיעים להשקיע בסטארט אפים ישראלים"
 
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, פונה לשר האוצר ולנגידת בנק ישראל במחאה על האיסור הגורף שהוטל על שרי הממשלה להחזיק ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים. במכתב שמוציא איגוד הביטקוין היום כותב רוזנפלד בין הדברים כי: "בעוד היזמים והמשקיעים בתחום חוזרים ומבקשים לאסדר את הפעילות בתחום, על מנת להקנות ודאות רגולטורית ולהקנות לגיטימיות לפעילות ולהשקעה בתחום, נראה כי הרגולטורים הרלוונטיים טרם הגיעו למסקנות ברורות, דבר העלול להכשיל את הפעילות ולהוציאה מחוץ למדינת ישראל. אזהרות ואיסורים שונים עלולים ליצור אפקט מצנן על תעשיית הסטארט אפים המתפתחת.
 
"כך למשל, איסור גורף שכזה מהווה מסר בעייתי למשקיעים שעלול להיתפס כהסתייגות מתחום המטבעות הדיגיטליים, ולמנוע מהם להשקיע בסטארט אפים ישראלים" עוד קורא רוזנפלד במכתבו להקים מייד ועדה לאסדרת תחום המטבעות הדיגיטליים בישראל. אנו מבקשים מכם, כראשי המערכת הכלכלית והפיננסית בישראל, לפעול ללא דיחוי ולהורות על הקמתה של ועדה בין-משרדית לקידום אסדרה בת-קיימא לפעילות המטבעות הקריפטוגרפיים בישראל".

אולי יעניין אותך גם