חברת גולד אנד לינקס ביצעה פרויקט "שמורה חכמה" בדרום אפריקה

השמורה בגודל  62,000 דונם פרטיים צמודה לקרוגר פארק ומאכלסת מגוון חיות מוגנות בסכנת הכחדה. השימוש בטכנולוגיה צמצם את התגובה של הסיירים מחצי שעה בממוצע, לשבע דקות והוריד את כמות הציד הלא חוקי בעשרות אחוזים

https://youtu.be/livY4cZLz10

חברת גולד אנד לינקס יישמה פרויקט "שמורה חכמה" בצמוד לקרוגר פארק בדרום אפריקה. הפרויקט מבוסס על הטמעת מגוון טכנולוגיות לאחיזת שטח ובקרה שמאפשרות פיקוח על ציד לא חוקי. בין היתר של קרנפים.

"כמעט בגודל של פרטוריה, 62,000 דונם פרטיים על הגבול עם קרוגר פארק יישמו פתרונות למניעת ציד. מה שפעם היה מבצע עם קומץ סיירים סביב גדר חשמלית שמסתתרים במגדלי שמירה הפך עכשיו למבצר מהמאה ה -21. כל זאת הודות לפרויקט פיילוט בשם "שימור חכם", שיתוף פעולה בין 48 חברות פרטיות, כולל חברת סיסקו ו- Dimension Data", כותבים באתר businessinsider. "על ידי שילוב טכנולוגיות כמו מצלמות הדמיה תרמיות, אמצעי בקרה ביומטריים וכלבים המריח, השמורה עוקבת אחר התנועה של אנשים לפני שהם מתקרבים אל החיות בסכנת הכחדה."

מאז שהחל ב-2015, השדרוגים הביאו לירידה של 96 אחוזים בפשיטות הציד על הקרנפים, כמו גם הפחתת החדירות הבלתי חוקיות לשמורה ב -68 אחוזים. המפתח להצלחה הוא צמצום זמן התגובה של הסייר לאירוע מ-30 דקות עד 7 דקות.

"הפרויקט מורכב בכל קנה מידה, הן ברמת האינטגרציה והתקשורת והן ברמת הזיהוי. הדרישה ברורה ומידיית - הורדת רמת הפשיעה הן ברמה האישית והן ברמת הרכוש והנזק הכלכלי. הפשע והשגת הגבול הפכו להיות נחלת הכלל ואנשים מוצאים את עצמם מול סכנה. נכון להיום, רמת הפשע והסיכון היא מהגבוהות שדרום אפריקה ידעה, הפחד הוא מוחשי והפשע על גבול טרור", מסכם רועי שפושניק, מנכ"ל חברת גולד אנד לינקס.  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית