ליברמן: "פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לתקיפה הנרחבת של צה"ל בסוריה בשעות הלילה ואמר כי "עליהם להבין: אם אצלנו יהיה גשם, אצלם יהיה מבול .אין לנו עניין להסלים, אבל צריך להיות ממוקדים. זה אויב עיקש שמנסה לפגוע בנו הרבה שנים". את הדברים אמר במהלך כנס הרצליה

ליברמן בביקור בפיקוד צפון (צילום ארכיון: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתתף בכנס הרצליה והתייחס לאירועים האחרונים בגזרה הצפונית. "פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה. עליהם להבין: אם אצלנו יהיה גשם, אצלם יהיה מבול", אמר ליברמן על רקע ירי הרקטות מסוריה לאזור הצפון ובתגובה התקיפה הנרחבת של יעדים איראניים בסוריה שביצע צה"ל בשעות הלילה.

"אנחנו לא מנסים לבנות גבול חדש ולא מנסים להתרחב בניגוד לאיראנים. מי שמנסה כל הזמן להתפשט וליצור שליחים חדשים וליצור חזיתות ללא הרף זו איראן. אנחנו רואים לא את זה רק כלפי מדינת ישראל, אנחנו רואים איראנים פועלים בתימן, בעיראק, בלבנון וגם באפריקה. איראן זו באמת מדינה שהיום אולי היא היחידה שמייצגת את גם הקיצוניות לא רק באידואולוגיה אלא גם בפעלתנות וגם בנכונות להקריב את האזרחים של עצמה, את עתידה למען אותה אידיאולוגיה קיצונית".

כאשר התבקש להתייחס, על ידי האלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, ששימש כמראיין על הבמה במהלך האירוע, לשאלת החזרה לשגרה בצפון, ענה ליברמן כי "אני מזהיר משאננות וזחיחות דעת, זה לא ניצחון סוחף. הכול מוגבל לעימות בינינו לבין כוח קודס האיראני בסוריה. כולם רוצים לתחום את העימות למשבצת הזאת... אין לנו עניין להסלים, אבל צריך להיות ממוקדים. זה אויב עיקש שמנסה לפגוע בנו הרבה שנים. זה שלב חדש ואני אומר צריך לשמור על זהירות וצניעות ולא להיסחף. אני מקווה שהצלחנו לסיים בשלב זה את הפרק החדש בעמידה שלנו נגד הקיצוניות האיראנית".

מוקדם יותר התייחס דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס לתקיפה של צה"ל בסוריה בשעות הלילה, בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל (אירוע בו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק) ואמר כי מתוך כ-20 רקטות ששוגרו הלילה, מסוג פאג’ר 5 וגראד שנורו על ידי פעילי מיליציות שיעיות ממרחק של 40-30 קילומטרים מפאתי דמשק, אף רקטה לא פגעה בשטח ישראל – ארבע רקטות יורטו והשאר נפלו בשטח סוריה.

"זו התקיפה הישראלית הרחבה ביותר כנגד יעדים איראנים, שתוכננה מראש", נמסר. "הותקפו אתרי מודיעין, בסיסים, תצפיות ומרכזים לוגיסטיים של כח קודס ברחבי סוריה, והותקף גם הרכב ששיגר את הרקטות לשטח ישראל. כוח קודס וקאסם סולימאני הם אלה שפעלו נגדנו הלילה באמצעות מיליציות שיעיות מפאתי דמשק. כח קודס שילם הלילה מחיר כבד מאוד".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית