ארה"ב: כטמ"מים בשירות ארגוני הפשע

גורמים בבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) מדווחים כי כנופיות עבריינים משתמשים בכטמ"מים לסיכול פשיטות, לפריצות לבתים, להברחות ולמבצעי שוד

צילום: Bigstock

כנופיית פשע הפעילה קבוצת כטמ"מים כדי לסכל פשיטה של סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) לשחרור בני ערובה. המקרה אירע בחורף, בפרבר של עיר גדולה בארה"ב, כאשר יחידת סוכנים של FBI הקימה נקודת תצפית במקום גבוה כדי לתצפת משם אל זירה שבה  נערכה יחידה אחרת של הבולשת לשחרר בני ערובה.

לפתע שמעו הסוכנים בנקודת התצפית רעש עז של מנועי כמה וכמה כלי טיס בלתי מאויישים קטנים, שהקיפו את עמדת התצפית בטיסות מהירות ומטרידות מעל לראשי הסוכנים, סינוורו אותם ומנעו מהם לבצע את משימתם. ג'ו מאזל, ראש חטיבת המבצעים הטכנולוגיים בבולשת הפדרלית סיפר: "הסוכנים העידו: 'סינוורו אותנו, היינו כמעט עיוורים. איבדנו את המודעות המצבית שלנו. זה אתגר חדש לחלוטין'". מאזל סירב למסור היכן ומתי בדיוק אירע המקרה, אך מסר כי לעבריינים היה מידע מוקדם היכן תמוקם נקודת התצפית ולשם שיגרו את הכטמ"מים.

מקורות בבולשת הפדרלית מסרו ל-DEFENSE ONE כי ארגוני פשיעה שיגרו כמה פעמים כטמ"מים שסיירו מעל תחנות משטרה כדי לזהות מי נכנס ויוצא לתחנת המשטרה, וכך לדעת מי משתף פעולה עם השוטרים. כן הולך וגובר השימוש בכטמ"מים כסיוע לפורצים לבתים ולמבצעי שוד. מאזל מסר כי באוסטרליה הפעילו עבריינים כטמ"מים כסיוע למבצעי הברחה גדולים. קרו מקרים שבהם כטמ"מים גילו שעובדי נמל מסויים מתקרבים לאניה שבה היו קונטיינרים מלאים בסחורות מוברחות. הם שידרו את החומר הוויזואלי לאנשיהם, והללו, העבריינים, דיווחו מיד על שריפה גדולה במקום אחר, שלחו לשם את המשטרה וכך הרחיקו את השוטרים ממקום ההברחה בנמל.

אנדרו שוורנבר, סמנכ"ל שירותי המכס והגנת הגבולות, סיפר כי כנופיות עבריינים עוקבות בעזרת כטמ"מים אחר תנועותיהם של קציני משמר הגבול והם מנסים לאתר אזורים שבהם השמירה והביטחון חלשים כדי לנצלם להברחות של בני אדם וסחורות.

מומחי ממשל אמרו כי צבא ארה"ב הפעיל בהצלחה כלי טיס בלתי מאויישים בקווים הקדמיים בזירות מלחמה בעירק ובסוריה, אך האמצעים החדשים הללו מלא נבחנו בערים בארה"ב, בהן יש סכנה ששידורי הכטמ"מים ישבשו שידורי סלולר או מערכות אביוניקה של מטוסים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית