מהפכת חיל הנחתים האמריקאי

המארינס האמריקאיים עוברים שינוי בכדי להתאים את יכולות החיל לשדה הקרב המודרני. "כל מה שלוחם מארינס נושא על גופו, מנעליו וגרביו ועד הנשק והקסדה – הכל עומד להשתנות", אמר מפקד החיל הגנרל רוברט נלר

מהפכת חיל הנחתים האמריקאי

לוחמי מארינס באימון (צילום: AP)

חיל הנחתים האמריקני עובר שינוי מהפכני בהתאמה לעידן הלחימה המודרנית: הרבה הייטק, פחות רובאים והרבה יותר כלי טיס בלתי מאוישים. "כל מה שלוחם מארינס נושא על גופו, מנעליו וגרביו ועד הנשק והקסדה – הכל עומד להשתנות", הכריז מפקד חיל הנחתים גנרל רוברט נלר בהרצאה בארלינגטון.

"המארינס, שהם בבסיסם לוחמי חיל רגלים, חייבים להתאים עצמם לעידן, שבו בשדה הקרב הלוחמים חייבים להתפרס בשטח כדי להימנע מפגיעת נשק מונחה מדויק של האויב. לפיכך, אושרו תקציבים מיוחדים לביצוע המהפכה במארינס. ליחידות יוצמדו  מומחים טכניים לכטמ"מים, לאיסוף מודיעין, ללוגיסטיקה ולאספקה והתמחויות נוספות. מומחים יוצמדו גם ליחידות קטנות כדי שיוכלו להיות עצמאיות בשטח. מחלקת לוחמי מרינס תקטן מ-13 ל-12 איש, ואילו בגדוד של הנחתים יהיו יותר טילי נ"ט TOW ומרגמות 81 מ"מ", הוא המשיך ואמר. אתר BREAKING DEFENSE מונה עוד כמה מסעיפי מהפכה המארינס:

  • כל יחידת רובאים תקבל מסוק בלתי מאוייש קטן או כטמ"מ שיסייר לאורך נתיב ההתקדמות של הכוח. הנחיתים ישאו רובים חדשים M-27 במקום רובי M4  או M16. רובה M-24 כבד יותר מ-M-16, אך בעל כוח אש מוגבר, טווח ירי גדול יותר ומנגנון מוקשח.
  • בכל יחידה יהיה קצין מומחה להפעלת כטמ"מים.
  • בכל פלוגת נחתים יהיה 'תא מודיעין', שיסתייע בכטמ"מ לאיסוף מודיעין ולתצפית, ותהיה גם יכולת לחימה נגד כטמ"מים.
  • בכל גדוד יהיו 12 טילי נ"ט 'ג'בלין' משוגרי-כתף במקום שמונה עד כה.
  • יהיו שינויים בתחמושת: לא עוד מחסניות עשויות מתכת אלא עשויות חומרים יותר קלים.

מפקד המרינס הזכיר גם כמה פרויקטים גדולים יותר הנמצאים בשלבי פיתוח, כמו טילי ארטילריה האמורים לתקוף אניות בים, כטמ"מ מודיעין משוגר מספינות המארינס, ואפילו מערכת הגנה אווירית ניידת שבה יצוידו יחידות גדולות של הנחתים בשדה הקרב.

 

אולי יעניין אותך גם