החלה אספקת רובי סער ישראליים למשטרת הפיליפינים

צילום: AP

חברת אמתן כרמיאל הישראלית, יצרנית נשקים קלים ורובים לצבאות וגופי אכיפת חוק, סיפקה לאחרונה את המשלוח הראשון של 698 רובי MZ-4 P FRB למשטרת הפיליפינים, בשיתוף עם השותפה המקומית חברת ארמסכור. כזכור, אתר "ישראל דיפנס" דיווח בחודש דצמבר 2017 על כך שהחברה השתתפה במכרז גדול לאספקת רובי סער5.56x45  מ"מ למשטרת הפיליפינים. משלוחים נוספים בסך של 4,933 רובים מתוכננים לאספקה במהלך 2018.

רובה ה MZ-4 P FRB-תוצרת אמתן כרמיאל מבוסס על הרובה המוכר ,MZ-4 אך מצויד לפי תנאי המכרז של משטרת הפיליפינים במערכת הפעלה מתקדמת של בוכנה במקום צינורית גזים ופתרון ייחודי של כת מתקפלת נשלפת המאפשרת לירות ברובה גם במצב מקופל. לפי דרישות המכרז הפיליפיני הרובה מצויד במתפסי אלומיניום עם ארבע מסילות פיקטיני להתקנה של אופטיקה ואבזרים, כוונות גיבוי קדמיות ואחוריות וידית הסתערות.

לדברי ראובן זאדה, מנכ"ל חברת אמתן, "אמתן וחברת ארמסכור חתמו הסכם שיתוף פעולה והעברת טכנולוגיות ליצור והרכבת רובים בפיליפינים עבור כוחות הביטחון הפיליפיניים שבאופן מסורתי משתמשים ברובי M16/M4 ולכן יוכלו להמשיך להשתמש בפלטפורמה זהה של MZ-4  תוצרת אמתן ללא צורך בשינוים לוגיסטיים או טכנולוגים יקרים הכרוכים במעבר לפלטפורמה שאינה מבוססת M-16/M4".

יצוין, כי על פי הפרסום ב"ישראל דיפנס" בחודש דצמבר 2017, גם חברת IWI  (מפעלי נשק לישראל) השתתפה במכרז המדובר והציעה את רובי הגליל אייס (Galil Ace), כאשר הכמות המבוקשת במכרז עמדה על 8,170 רובים. כעת מתברר כי IWI  זכתה גם היא במכרז וכבר החלה לספק חלק מהכמות המדוברת בהתאם למועדי האספקה שסוכמו מראש. 

img
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי