לוקהיד מרטין תשלב את מערכת ההגנה האקטיבית המודולרית MAPS בניסויים בצבא ארה"ב

מפקדת הניסויים של צבא ארה"ב (TRADOC) העניקה ללוקהיד מרטין את השלב הבא בחוזה פיתוח מערכת ההגנה האקטיבית המודולרית - MAPS. המערכת מיועדת לאפשר הגנה על רכבים צבאיים באמצעות מערכת הכוללת חיישנים ומערכות אמצעי-נגד משולבים במסגרת טכנולוגית אחת המסייעת לזהות ולהגן על הכלי הצבאי מפגיעה אפשרית עם זיהוי האיום

צילום: חברת לוקהיד מרטין

מפקדת הניסויים של צבא ארה"ב (TRADOC) העניקה ללוקהיד מרטין את השלב הבא בחוזה פיתוח מערכת ההגנה האקטיבית המודולרית (MAPS), הכוללת קיט שליטה המורכב מחומרה ותוכנה מתקדמים. זאת, כחלק מהמאמצים לבצע ניסויים של המערכת בשנת 2019. MAPS מיועדת לאפשר הגנה על רכבים צבאיים באמצעות מערכת הכוללת חיישנים ומערכות אמצעי-נגד משולבים במסגרת טכנולוגית אחת המסייעת לזהות ולהגן על הכלי הצבאי מפגיעה אפשרית עם זיהוי האיום.

לוקהיד מרטין מסרה חמישה בקרים של מערכת ה-MAPS ל-TRADEC בשנת 2017. כחלק מהמאמץ שנמשך לאורך 16 חודשים, מהנדסי החברה יעבדו בשיתוף פעולה עם מפקדת הניסויים לבגר ולשכלל את המערכת הן בצד החומרה והן מצד התוכנה ויסייעו בשילוב ערכת הבסיס עם החיישנים ואמצעי הנגד הקיימים ברכבים המשוריינים בצבא ארה"ב.

ערכת הבסיס של MAPS, שנמסרה על ידי לוקהיד מרטין ל-TRADEC, מכילה בקר, ממשק משתמש, מערכת הפצת וניהול הספק ויישומי תוכנה. הערכה משלבת מסגרת APS מודולרית המתאימה לחיבור החיישנים ואמצעי הנגד כנגד איומים המופעלים על רכבים בעלי ערכת ה-MAPS עם האמצעים הקיימים כיום וכן לאמצעים עתידיים שישולבו בכלי הרכב הצבאיים.

"ערכת ה-MAPS מוכנה להפעלה בתהליכי ניסוי של צבא ארה"ב באמצעות שימוש ברכיבים ובפלטפורמות להגנה על כלי רכב צבאיים", כך אמר פול למו, סגן נשיא לחיישנים בחטיבת טילים ובקרת אש בלוקהיד מרטין. "תכנון בארכיטקטורה פתוחה ומודולרית מאפשרת התקנה סלקטיבית לכל כלי רכב צבאי בהתאם לצרכים ולאמצעים שמותקנים עליו כדי להגן עליו בצורה הטובה ביותר. כך, המערכת פועלת ביעילות ומאריכה את מחזור החיים שלה ללא העמסה מיותרת על משקל הרכב".

צפו בסרטון המתאר את פעילות המערכת:

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית