הכירו את המל"טים החדשים בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיות ומעבר מטיסה אנכית לאופקית

חברת המל"טים הישראלית APG, חושפת את משפחת המל"טים PERES, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. המל"טים מאפשרים טיסה אנכית, אופקית וכן מעבר ממצב טיסה אנכי (VTOL (Vertical Take-Off and Landing לאופקי ולהיפך

המל"ט החדש (צילום: חברת APG)

יצרנית המל"טים הישראלית APG, חושפת את משפחת המל"טים PERES, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. המל"טים מאפשרים טיסה אנכית, אופקית וכן מעבר ממצב טיסה אנכי (VTOL (Vertical Take-Off and Landing לאופקי ולהיפך, באמצעות טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי APG. טכנולוגיית הסטת המנועים בזמן הטיסה מוגנת בפטנטים והינה ראשונה מסוגה בעולם בתחום המל"טים.

המל"טים הטקטיים הם פתרון למגוון משימות צבאיות ובעתיד לצרכים אזרחיים-מסחריים: הפעלה מספינות, אסדות קידוח ימיות וסיוע לוגיסטי לכוחות קרקע, שינוע חבילות ללקוחות, חקלאות מדייקת ועוד, ומאפשרים נחיתה והמראה בתא שטח של חמישה מטרים מרובעים. זהו המל"ט הראשון בעולם שבאמצעות ארבעת מנועיו, עובר ממצב טיסה אופקי לאנכי, שלא כמו פלטפורמות שנמצאות בשלבי פיתוח עם מנועים ייעודיים לכל סוג טיסה שמופעלים ומכובים בהתאם למצב ומאפשרים יכולת נשיאת משקל מינימלית.

ה-PERES 2, השלים בימים אלה בהצלחה את ניסויי הטיסה האחרונים לפני השלמת תהליכי הרישוי והתקנון מול רשויות התעופה. המל"ט הינו בעל ארבעה מנועים, מוטת כנפיים של יותר משני מטרים ומשקל המראה מירבי (MTOW) של 42 ק"ג. המל"ט מאפשר שהייה מקסימלית של שמונה שעות עם מטען של 3.3 ק"ג ורדיוס משימה של 150 ק"מ. מהירות השיוט של המטוס היא 55 קשרים בגובה שיוט של 8000 רגל עם תקרת שירות של 15 אלף רגל. עד כה, פותחו, נוסו ונבחנו בטיסות בדיקה המל"טים PERES 1 ו-PERES 2, כשהתכנון הוא להמשיך בתכנון והייצור של דגמים 3 ו-4 בעתיד הקרוב, שיהיו בעלי משקל של יותר מ- 200 ק"ג ושהות של 12 שעות באוויר.

מנכ"ל APG, יאיר דובסטר אמר כי "רוב החברות הגדולות שואפות לתת בעתיד פתרון תעבורתי המתנתק מהכבישים והפקקים. APG פותרת את האתגרים הטכנולוגיים עם כלים בלתי מאוישים שבהמשך יירשו אותם מכוניות, משאיות ומוניות מעופפות. APG מצליחה במקום בו חברות גדולות ממנה מתקשות. אנו מציגים משפחת מל"טים שוברת שוק שמאפשרת גם מתארי טיסה קיימים ואת השילוב המנצח שמאפשר מעבר מטיסה אנכית לאופקית ולהפך עם אותם מנועים. רחפנים מסוימים מסוגלים לבצע את המעבר מטיסה אנכית לאופקית, אך לא עם משקל, טווח, רום שיוט ומהירות כמו המל"ט שפיתחנו. חילות ים, חברות אנרגיה המפעילות אסדות קידוח וכן צבאות הנזקקים למל"טים לצורך סיוע לוגיסטי לכוחות קרקע יוכלו ליהנות מיכולות שטרם נראו בעולם. המל"ט הטקטי פותח אפשרויות מבצעיות פורצות דרך ואנו ממשיכים בהשלמת תהליכי הפיתוח והייצור של המל"טים מדגמים 3 ו-4. היכולת, הניסיון והמוניטין של מנהלי ועובדי החברה, בנוסף למוצרים המפתיעים המפותחים בה והעתיד שהם מובילים אליו, הם הבסיס להצלחה הטכנולוגית". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית