מג"ב הפעיל לראשונה רחפן עם קיט להטלת רימוני גז

מג"ב החל להשתמש ברחפנים לצורך פעילות 'בקרת קהל' בהפגנות. בינתיים מדובר בשימוש מבצעי ראשון ברחפן למטרה זו, אך נראה כי הציבור הישראלי והפלסטיני קיבל הצצה לעתיד עולם השיטור

https://youtu.be/NG2_7y04nvI

כתבה שפורסמה בynet / (יואב זיתון ואליאור לוי) כוללת סרטון (שגם פורסם ביו טיוב) המראה רחפן מטיל רימוני גז על מפגינים פלסטינים. במשמר הגבול מסרבים להתייחס.

בירור קצר מעלה כי חברה ישראלית בשם "ישפרא- החברה הישראלית למחקר מוצרים בעמ" מפתחת קיט שניתן להרכיב על רחפנים סינים מסוג DJI שהמשטרה מפעילה. הקיט מאפשר הטלת רימוני גז. לא ברור האם משמר הגבול רכשו את הקיט מחברת ישפרא. למשטרה הכחולה יש אמנם יחידה אווירית שמפעילה רחפנים, אך לא ידוע כי יש כזו למג"ב. חלופה אחרת יכולה להיות שמג"ב שכרה חברה אזרחית שתעשה זאת עבורה.

לפי פרסום בערוץ היו טיוב של ישפרא, החברה מפתחת קיט לירי רימוני גז בשם Cyclone. (הסרטון). "מערכת שליטה בהפגנות בשם ציקלון מספקת למשטרה יכולת לפזר פצצות פחות קטלניות מרחפנים - המאפשרת דיוק מרבי, שליטה בזמן אמת במצבי התפרעות ופגיעות מינימום באזרחים, תוך שמירה על מרחק בין כוחות המשטרה לבין המתפרעים. יחידת ציקלון ניתנת להתקנה בקלות על רחפן, עם טעינה מהירה ופשוטה", כותבים בדברי ההסבר על הסרטון.

מחברת ישפרא לא נמסרה תגובה לכתבה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית