מסוק ה-CH-53K השלים ניסוי נשיאת משא חיצוני במשקל 36 אלף ליברות על גבי וו נשיאה יחיד

ציון דרך זה משלים את הרחבת מעטפת הביצועים של המסוק, אותו מתכוונת סיקורסקי-לוקהיד מרטין לספק עד סוף השנה לכוחות המארינס האמריקאיים

מסוק ה-CH-53K השלים ניסוי נשיאת משא חיצוני במשקל 36 אלף ליברות על גבי וו נשיאה יחיד

צילום: לוקהיד מרטין

מסוק הסיקורסקי CH-53K השלים ניסוי הרמת משא חיצוני במשקל 36,000 ליברות על גבי וו אחד במרכז ניסויי הטיסה של החברה. בכך, הגיע למשקל המקסימלי של נשיאת מטען חיצוני על גבי וו הרמה יחיד. ציון דרך זה משלים את הרחבת מעטפת הביצועים של המסוק, אותו מתכוונת סיקורסקי-לוקהיד מרטין לספק עד סוף השנה לכוחות המארינס.

מסוק ה-CH-53K הרים משקל חיצוני של 36,000 ליברות למצב ריחוף ולמצבי טיסה שונים שבחנו את יכולות הטיסה והביצועים של המטוס וכן את חוזקו של המבנה לשאת את המשא. המשקל הכולל של המסוק בזמן הניסוי עמד על 91,000 ליברות – המשקל הכבד ביותר של מסוק שיוצר אי פעם על ידי סיקורסקי.

עד כה, ביצע המסוק מגוון רחב של ניסויי נשיאת משאות, כשהמשקל הכבד ביותר עד לניסוי הנוכחי עמד על הרמת 27,000 ליברות, כולל הרכב הטקטי JLTV. המסוק יכול לשאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות למרחק של 110 מיילים בתנאי מזג אוויר חם – פי שלוש מהיכולות של מסוקי ה-CH-53E הותיקים. מעטפות טיסה רחבות יותר הושגו בריחופים מסוגים שונים, טיסה ב-200 קשר, פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחי בעלי זווית של עד 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי בתותחים.

"השלמת הניסויים שהרחיבו את מעטפת הטיסה במגוון גורמים מדגימים את הבגרות התפעולית של מסוק ה-CH-53K", אמר ד"ר מיכאל טורוק, סגן נשיא בסיקורסקי. "אנו מצפים להתחיל ולספק את המסוק לכוחות המארינס וללקוחות בינלאומיים נוספים בהמשך".

"יכולות נשיאת המשא שהודגמו בניסוי האחרון הן יוצאות דופן לעומת כל מסוק תובלה כבדה שנמצא בייצור ופי שלושה ממסוקי ה-CH-53 מהדורות הקודמים", ציין קולונל הנאק ונדרבורג, מנהל תוכנית המסוקים הכבדים של כוחות המארינס. "תוכנית המסוק מתקדמת על פי הקצב להפעלתם בכוחות המארינס בעתיד".

אולי יעניין אותך גם