המודיעין האמריקאי: דרושה לאיראן שנה למספיק חומר בקיע לפצצה. בתחום הטילאות היא שואפת לICBM

עדות עדכנית של ראש המודיעין הלאומי האמריקאי סביב הסיכונים העולמיים בפני הסנאט האמריקאי חושפת , בין היתר, את ההערכה של המודיעין האמריקאי לגבי איראן

By Tasnim News Agency, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61357920

עדות של ראש המודיעין האמריקאי בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט חושפת כי ארה"ב מעריכה כי דרושה לאיראן שנה כדי להגיע למספיק חומר בקיע לפצצה. איראן מצד שני טוענת שמספיקים לה יומיים.

"יישומה של איראן ב- JCPOA הרחיב את משך הזמן שאיראן תזדקק להפקת חומר בקיע מספיק לנשק גרעיני מחודשים ספורים לכשנה, בתנאי שאיראן תמשיך לעמוד בהוראות העיקריות של העסקה", נכתב בעדות.

"הארגון גם הגביר את שקיפות הפעילות הגרעינית של איראן, בעיקר באמצעות טיפוח גישה משופרת למתקני הגרעין האיראניים לסבא"א ולרשויות החקירה שלה על פי הפרוטוקול הנוסף להסכם.

"תכניות הטילים הבליסטיים של איראן מעניקות לה פוטנציאל להחזיק מטרות בסיכון ברחבי האזור, ולטהראן יש כבר את המלאי הגדול ביותר של טילים בליסטיים במזרח התיכון. שאיפתה של טהרן להרתיע את ארצות הברית עלולה להוביל אותה לתחום ICBM. ההתקדמות בתכנית החלל האיראנית, כמו למשל ההשקה של סימורג SLV ביולי 2017, עלולה לקצר את מסלול ה- ICBM, משום שכלי שיגור בחלל משתמשים בטכנולוגיות דומות."

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית