ThyssenKrupp בונה ספינות לישראל, אבל חיל הים הגרמני לא יבחר בה

משרד הביטחון הגרמני הסיר את מספנות ThyssenKrupp מרשימת המספנות שיכולות להתחרות על ספינות העתיד של חיל הים הגרמני

משרד הביטחון הגרמני נקט צעד חסר תקדים של הרחקת קונסורציום בראשות החברה, חלק מהתאגיד התעשייתי ThyssenKrupp, מתהליך הגשת ההצעות. כך לפי פרסום של handelsblatt.

ההחלטה נמסרה בהודעה שנשלחה למספנות המשרד על ידי סוכנות הרכש של המשרד. במכתב נאמר כי הממשלה אינה סומכת על ThyssenKrupp ועל שותפתה, מספנות Lürrsen, כדי לבנות את ספינת הקרב החדשה 180 (MKS 180 בקיצור), שתוכננה לפעול בכל מקום בעולם, כולל בים הצפוני. הסוכנות גם הודיעה כי המחיר המוצע של הקונסורציום של 4 מיליארד אירו (4.9 מיליארד דולר) לארבע אוניות מלחמה היה גבוה מדי.

לפי הפרסום, החברה נאלצה בחודשים האחרונים לשלם קנסות מרובים על הצפת עלויות ואספקות מאוחרות סביב חוזים אחרים, והיא נסחפה בחקירת שוחד גדולה בישראל, אחד הלקוחות הגדולים ביותר שלה. החלטת הממשלה פירושה שבניית הMKS 180 עשויה להגיע לאחד משני הקונסורציונים בבעלות זרה: "מספנות דמן" בהולנד או "German Naval Yards", הנמצאת בבעלות איש עסקים צרפתי-לבנוני בשם Iskander Safa.

ההחלטה של סוכנות הרכש הגיעה גם בעקבות קומדיה מביכה של טעויות סביב ספינות מלחמה חדשות נוספת שנבנו במספנות קייל של ThyssenKrupp, הפריגטה F125. הגרסה הראשונה של האונייה, שנקראת "FGS Baden-Württemberg", הוחזרה על ידי חיל הים הגרמני לתיקונים לאחר פגמים שנמצאו במשט ניסיון. הספינה היתה בבנייה במשך שש שנים.

על פי העיתון Kieler Nachrichten, מערכת המחשבים המרכזית של באדן-וירטנברג, שאמורה הייתה לאפשר לספינה להיות מאוישת על ידי חצי צוות לעומת כלים דומים, לא תפקדה כראוי. היו גם בעיות עם המכ"ם שלה.

מקורות נוספים: spiegel.de / welt.de

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות