מדריכים ישראלים עוזרים לחיל האוויר של ניגריה להקים יחידת קומנדו ראשונה

חברת Four-Troop Limited שהוקמה על ידי יוצאי יחידות מיוחדות של צה"ל עוזרת לחיל האוויר הניגרי לבנות יחידת קומנדו חדשה. המטרה - מלחמה בארגון בוקו חארם

https://www.facebook.com/hqnigerianairforce/posts/2042629382616669

פרסום של channelstv מגלה כי 150 אנשי חיל האוויר של ניגריה עברו הכשרה בלוחמה נגד טרור שהעבירו מומחים ישראלים. לפי פרסום של חיל האוויר הניגרי, בששת החודשים האחרונים הוכשרו כ500 לוחמי קומנדו במחזורים שכל אחד נמשך כשמונה שבועות. את כולם הכשירו מאמנים ישראלים מחברת Four-Troop Limited.

"מודול ההדרכה הכיל הרצאות בכיתה, הדגמות מעשיות, מופעי סרטים ותרגילי שטח המכסים מגוון רחב של תרגילי נגד טרור, טקטיקות לחימת קומנדו, הגנה בשדה התעופה, הגנה על כוח, היבטים של חיפוש בקרב והצלה בנוסף צורות אחרות של מיומנויות נדרשות ללחימה אסימטרית", כותבים בפרסום.

רועי זכות, שהקים את חברת Four-Troop Limited יחד עם גיא סקין, שניהם יוצאי יחידות מיוחדות של צה"ל, מסביר כי מדובר בהכשרה שמטרתה הקמת יחידה מיוחדת ראשונה לחיל האוויר הניגרי. "עד היום, לחיל האוויר של ניגריה לא הייתה יחידה מיוחדת. ההכשרה שלוקחת כחודשיים מכינה את חברי היחידה ללחימה בטרור ובפשיעה", אומר זכות בראיון מיוחד לאתר ישראל דיפנס. "התפקיד המסורתי של חיל האוויר בניגריה הוא הגנה על בסיסים. בעוד לצבא ולחיל הים של ניגריה יש יחידות מיוחדות משלהם, לחיל האוויר לא הייתה יחידה וכיום עם האיום המתגבר מצד בוקו חארם, החליטו להקים כזו."

חברת Four-Troop Limited עובדת כבר מספר שנים עם חיל האוויר הניגרי סביב הכשרות בתחום הצבאי. בעבר הפוקוס היה סביב קורסי אבטחת מתחמים כמו שדות תעופה, ובחודשים האחרונים הפוקוס עובר ללחימה בטרור. "החברה הוקמה לפני כשמונה שנים ופועלת באפריקה, דרום אמריקה ואסיה. עיקר הפעילות בניגריה. הצבא הניגרי מתמודד עם אתגרים לא פשוטים מול בוקו חארם ששולט על אזורים גדולים. זה ארגון טרור, מבוזר ויש לו אמל"ח מגוון. חלקו נגנב מבסיסים של צבא ניגריה בעבר מפשיטות שעשה הארגון על מחסני נשק", מסביר זכות.

"התכנים של הקורסים כוללים ירי , לוחמה בשטח בנוי, קרב מגע, תכנון משימות, עבודה עם מסוקים ועוד. מקבלים אותנו יפה מאד בניגריה ומעריכים את הידע המקצועי הישראלי. הקורסים הם חלק מתהליך הכשרה ארוך טווח מול חיל האוויר הניגרי שיכלול בקרוב גם קורסי מודיעין וקורס חובשים קרביים אותו תעביר חברת אמטקס פתרונות רפואה שגם היא בבעלותנו."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית