מטוסי משימה של חיל האוויר התאמנו בקפריסין

מטוסי העיטם של חיל האוויר המשמשים למשימות בקרה אווירית נצפו בשמי קפריסין. האם מתכוננים לתרגיל משותף? 

תמונות באדיבות: Glenn Palmer - Flying Fotos Cyprus

 

תמונות שהצליח לתפוס צלם קפריסאי חושפות שני מטוסי עיטם של חיל האוויר בזמן תרגיל בשמי קפריסין. התרגיל התקיים בשבוע שעבר. בתמונות ניתן לראות את מטוסי העיתם בתצורה לבנה מלאה , לעומת תצורה של צבעי כחול - לבן המאפיינת בדרך כלל את מטוסי חיל האוויר. מספר המטוס מופיע בתחתית הזנב.

מטוס העיטם מבוסס על מטוס הגאלפסטרים–G-550 עם ציוד ל"א ומכ"מ של תעשייה אווירית. המטוס משמש לבקרה אווירית בטווחים מרוחקים, לצורך לווי כוחות חי"ר בפעילות ומשימות נוספות.

"בתרגילים בינלאומיים, בין אם בשמי המדינה או בחו"ל, צריכים הבקרים לתקשר עם המטוסים הזרים בשפה האנגלית. בתו"ל (תורת לחימה) נאט"ו משתמשים חילות-אוויר של המדינות המשתתפות בארגון או הנמצאות עמו ביחסים. מדובר בנדב"ר (נוהל דיבור ברשת) באנגלית, שהוא אסופה של ביטויים המדמים פעולות ושמות שאינם מזכירים את משמעותם המקורית. המאמן שלנו הוא המרכז ההדרכתי הבלעדי בחיל ללימוד ותרגול של תו"ל נאט"ו. זאת אומרת שעלינו להסמיך את כל הבקרים באנגלית, מיומנות בה הם משתמשים בתרגילים גדולים שהחיל לוקח בהם חלק, דוגמת 'ג'וניפר פלקון', 'בלו פלאג' ו'רד פלאג'", כותבים באתר חיל האוויר.

התצורה הלבנה שמטרתה, ככל הנראה, לטשטש שייכות מדינתית, במטוסי משימה שמתאמנים בקפריסין, יכולה להעיד על הכנות לתרגיל אווירי קרוב בין המדינות. נזכיר כי בין קפריסין לישראל נחתם הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני בסוף 2017.

תגובת דובר צהל:

"כחלק משיתוף הפעולה האזורי באגן הים התיכון, מטוסי חיל האוויר מתאמנים עם חילות האוויר של האזור. במקרה הנ״ל, מדובר במטוס נחשון שטס באזור קפריסין במהלך השבוע. חלק מהמטוסים צבועים בכחול וחלק לא. אין מדובר באירוע חריג."

 

הכתבה נכתבה בשיתוף ואיטגה באבאק.

תמונות באדיבות: Glenn Palmer - Flying Fotos Cyprus

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית