"מטוס ה'סופה' הישראלי הופל על ידי טילי SA-5 או SA-17"

כלי תקשורת זרים מנסים לזהות ממה נפגע מטוס ה-F16 של חיל האוויר הישראלי

צילום: AP

בהתבסס על סרטון בווידיאו שפורסם על הפלת הכטמ"מ האיראני על ידי מסוק 'אפאצ'י' ישראלי, נראה שמדובר בכטמ"מ איראני מדגם SAEQEH ('סערה'), שהוצג על ידי משמרות המפכה באיראן ב-2016. THE AVAITIONIST כותב כי כטמ"מ זה מבוסס על המל"ט האמריקני החמקן RQ-170 שנתפס על ידי האיראנים ונלמד היטב.

אתר התעופה מנסה לזהות גם את הטיל שהפיל מטוס ה'סופה' הישראלי, וכותב כי  אל מטוס ה-F-16I  שוגרו כנראה טילי  SA-5 ו-SA-17. הפרשנים מסרו כי על פי מקורות ישראליים הטיל שיירט את המטוס הישראלי היה ללא ספק טיל סורי, והישראלים מדגישים את העובדה שהיה זה טיל סורי כדי שיהיה ברור ללא ספק שהצבא הרוסי בסוריה לא היה מעורב.

הטיל הרוסי SA-5 שייך למערכת ההגנה האווירית S-200, שהיא מערכת טילי קרקע-אוויר לטווחים בינוניים וארוכים משנות ה-70 המאוחרות. הוא מסוגל ליירט סוגים שונים של כלי טיס. בכל סוללת S-200 יש ששה טילי SA-5  ומכ"ם לגילוי אווירי לטווח של עד 600 ק"מ. סוריה היא אחת מעשרות מדינות המצוידות בטילים אלו.

הטיל SA-17 GRIZZY הוא טיל קרקע-אוויר נייד המיועד ליירט מטוסים, טילים בליסטיים, וטילי שיוט ומסוקים הטסים בגבהים שבין 10 ל-24 ק"מ בטווח של 50 ק"מ. סוללת טילי  SA-17 מסוגלת ליירט 24  מטרות בעת ובעונה אחת. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית