רוסיה: "לכבד את הריבונות הטריטוריאלית של סוריה"

"יצירת איומים בסוריה בה מוצבים כוחות צבא רוסיים אינה מתקבלת על הדעת", כך נאמר בתגובה הרוסית הרשמית הראשונה לאירועים בסוריה ובישראל. מוסקבה קראה לאיפוק של כל הצדדים המעורבים.

סוכנויות הידיעות TASS ו'ספוטניק ניוז' ציטטו את הודעת משרד החוץ הרוסי, שבה נאמר כי רוסיה קוראת לכל הצדדים המעורבים לנהוג בריסון ולא להביא לידי הסלמה במצב. "אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים להימנע מכל פעילות העלולה להחמיר את המצב. אנו מדגישים את הצורך לכבד את הריבונות הטריטוריאלית של סוריה ושל מדינות אחרות באזור". עוד נאמר בהודעה כי "מוסקבה פועלת נגד אפשרות ליצור איומים על הכוח הצבאי הרוסי המוצב בסוריה על פי בקשת ממשלת סוריה".

מוסקבה הודיעה כי היא "מודאגת עמוקות מההתפתחויות ומהתקיפות בסוריה. ממשלת סוריה עומדת בתנאי ההסכמים הנוכחיים שמטרתם להפחית את המתח באזור".

דובר משרד החוץ האיראני בהראם קאסם אמר בטהרן כי "הידיעות על הפלת כטמ"מ איראני שטס כביכול מעל שטח ישראל ועל מעורבות איראנית כביכול בתקיפת ישראל הן מגוחכות. איראן רק מספקת ייעוץ צבאי לסוריה". 

בכלי התקשורת הערביים מיטטו בכירים בסוריה שטענו כי שידורי ערוץ הלוויין הסורי וערוץ הטלוויזיה החינוכית של סוריה "סבלו מהפרעות קשות מכוונות", והמהנדסים עמלו להחזיר את השידורים. המשטר הסורי הודיע בדמשק כי מעתה יהיו תגובות קשות וחמורות ל'תקיפות טרור', וחזרה על הטענה כי הכטמ"מ שהופל היה במשימת איסוף מודיעין על מטרות דאעש.

 סוכנות הידיעות האיראנית FARS NEWS ציטטה בהרחבה את דבריו של מפקד משמרות המהפכה של איראן, גנרל חוסיין סלמי שאמר כי "איראן איננה מאשרת את הפלת הכטמ"מ האיראני על ידי מסוק ישראלי, כיוון שהישראלים הם שקרנים. לנו אין  נוכחות צבאית בסוריה ואנו נמצאים בסוריה רק למשימות ייעוץ. צבא סוריה הוא האמון על הגנת ארצו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית