חברת STE תשקיע 20 מיליון ב-Satixfy שהוקמה על ידי יואל גת

החברה הודיעה על ההשקעה במהלך הסלון האווירי בסינגפור, המתקיים השבוע. ההסכם אמור לפתוח לחברת Satixfy שווקים עצומים באסיה. STE הודיעה כי תתמקד ביישום הטכנולוגיה לאספקת שירותי אינטרנט במטוסי נוסעים. סיקור מיוחד של עמיר רפפורט מסינגפור

מתוך טקס החתימה (צילום: עמיר רפפורט)

חברת הענק, סינגפור טכנולוגיות הנדסה (STE), הודיעה בסלון האווירי בסינגפור על השקעה של 20 מיליון דולר בסטארט-אפ שמקורו בישראל - סאטייקספיי  (Satixfy). ההסכם אמור לפתוח לחברה שווקים עצומים באסיה.
 
החברה הסינגפורית הודיעה כי תתמקד ביישום הטכנולוגיה לאספקת שירותי אינטרנט במטוסי נוסעים. האנטנה תוצמד למטוסים כמשטח זעיר שלא ישפיע כלל על האוויוניקה שלהם. 
 
חברת סאטייקספיי הוקמה לפני כשש שנים על ידי יואל גת, שהיה בעברו ממייסדי גילת לוויינים. החברה עוסקת בפיתוח אנטנה מתקדמת לתקשורת לווינים על בסיס שבבי סיליקון.
 
ההשקעה החדשה של חברת הענק הסינגפורית נוהלה על ידי שרלי בן שטרית, לשעבר מנהל תעשייה אווירית בסינגפור וסמנכ"ל השיווק של החברה. העסקה נוהלה מול חברה של סאטייקפיי הרשומה בבריטניה. תמורת השקעתה מקבלת חברת הענק הסינגפורית 49 אחוז מהון המניות.
 
בטקס לציון ההשקעה, בהשתתפות ראשי STE, יואל גת ורעייתו סימונה - מנכ"לית החברה של סאטייקפיי הרשומה בבריטניה, נטלו חלק גם שרלי בן שטרית וד"ר תא"ל (מיל') דני גולד, ראש מפא"ת הישראלי.
 
בנוסף, נחשף בביתן יישום של הטכנולוגיה שבה האנטנה המתקדמת יכולה לשמש כמעין לוויין ברשת תקשורת יעודית לכוחות לוחמים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית