שר החינוך בסייברטק 2018: "בממשלת ישראל מעריכים שמלחמת סייבר היא מלחמת העתיד"

נפתלי בנט, שר החינוך, נאם במליאת הפתיחה של יומו השלישי של כנס סייברטק 2018 המתקיים בגני התערוכה בת"א והתייחס לאיזון הקיים בישראל "בין איכות החיים לבין שמירה על ביטחון סייבר וביטחון בתחומים אחרים"

שר החינוך בסייברטק 2018 (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

"אנו בממשלת ישראל מעריכים שמלחמת סייבר היא מלחמת העתיד. אין סיבה לשלוח חיילים או מטוסים אם אפשר לשלוח בייטס קטלניים בתקיפת  סייבר", אמר שר החינוך נפתלי בנט בנאום פתיחה של היום השלישי בכנס הבינלאומי סייברטק 2018.

השר בנט הדגיש כי בישראל מנסים ליצור איזון בין איכות החיים לבין שמירה על ביטחון סייבר וביטחון בתחומים אחרים. דוגמה טובה הוא נמל התעופה בן גוריון, שהוא מהמוגנים ביותר בעולם ובכל זאת הוא מתנהג כרגיל ואין מטרידים אנשים מטעמי ביטחון.  בנט סבור כי כלל ראשון לפיתוח סייבר סקיוריטי הוא כשרון – לאתר ולפתח את הכשרונות האמיתיים, וישראל פיתחה שיטות כאלו בבתי הספר ובצה"ל.

הוא הזכיר את 18 אלף התלמידים שיסיימו את השנה בחמש יחידות מתמטיקה ואת שיטות מיון של הצעירים בצה"ל כדי לאתר את הכשרונות המצויינים ליחידות שמטפלות במחשבים ובסייבר. יש ליצור אווירה שתביא לחדשנות, והדוגמה הטובה היא מרכז הסייבר בבאר שבע, המכיל מטובי המומחים בתחומים מגוונים כולל צבא, מודיעין, טכנולוגיות ואקדמיה.

בכנס סייברטק, המתקיים בביתן 2 בגני התערוכה, משתתפים אלפים בשלושה ימים של כנס מרתק עם למעלה מ-170 דוברים מישראל ומרחבי העולם, ובמקביל מתקיימת תערוכת ענק של למעלה מ-200 חברות ישראליות ובינלאומיות לצד חברות סטארטאפ. בכנס לוקחות חלק גם למעלה מ-160 משלחות מ-78 מדינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית