שימוש מבצעי ראשון של מערכת "שמים אדומים" כנגד רחפנים בתאילנד

המערכת, של חברת תעש מערכות, הוצבה בנקודות אסטרטגיות להגנה על ראשי מדינות אורחים ומשתתפים שלקחו חלק בטקס קבורתו של מלך תאילנד באוקטובר האחרון. המערכת משמשת כנגד איומים אוויריים (בעיקר כנגד רחפנים)

שימוש מבצעי ראשון של מערכת "שמים אדומים" כנגד רחפנים בתאילנד

המערכת (צילום: תעש מערכות)

תאילנד עשתה שימוש מבצעי ראשון במערכת "שמים אדומים" כנגד רחפנים, של חברת תעש מערכות. במהלך הלווייתו של מלך תאילנד, המלך פומידין אדוניאדט, בסוף חודש אוקטובר האחרון, המערכת שומשה להגנה על ראשי מדינה אורחים ומשתתפים שהגיעו לטקס.

מערכות ההגנה "שמים אדומים" הוצבו בנקודות אסטרטגיות בבנגקוק, להגנה על שדה התעופה "דון מואנג" ומתחם ההלווייה להגנה על ראשי מדינות, אורחים וכ- 250,000 איש שהגיעו לבירת תאילנד לכבד את לוויית המלך.

ארבע מארזים ניידים של המערכת נמכרו לתאילנד בחודש ספטמבר ובתוך חודש כבר הוצבו לשימוש מבצעי ראשון.

מערכת "שמיים אדומים" הינה מערכת הגנה אווירית קצרת טווח, האפקטיבית להגנה על גבולות המדינה ועל מתחמים רגישים בשטח אורבני - העושה שימוש בטילי כתף (הקיימים ברשות הלקוחות) ומיועדת ליירוט מטרות אוויריות בצורה ממוכנת, באמצעות יכולות אוטונומיות של סריקה, גילוי, עקיבה ושיגור. המערכת הינה  קלת משקל ונותנת מענה הגנתי אפקטיבי נגד מגוון איומים אוויריים בשכבה הנמוכה

לאחרונה, הורחבו יכולותיה של המערכת להתמודדות אפקטיבית עם איום הרחפנים הגובר, בהגנה על אתרים אסטרטגיים, הגנה גבולות והגנה על מתקנים באזורים אורבניים.ההרחבה כוללת יכולת הגנה רכה (שיבוש) באלומה צרה המתאימה לצרכים התפעוליים של שדות תעופה – תוך שמירה על רציפות תפקודית של לוח הטיסות –ההמראות והנחיתות, וגם הרחבה ליכולת הגנה רכה רב כיוונית באמצעות מארז נייד

מערכת "שמים אדומים" בתצורת Red Sky 2 Drone Defender, מספקת מענה כולל כנגד איום הרחפנים - החל מגילוי, זיהוי האיום, נעילה על המטרה, עקיבה אוטומטית, שיבוש ונטרול בטרם יבצעו את משימתם.

המערכת משולבת עם מכ"מ מתקדם מתוצרת חברת אלתא לגילוי רחפנים בטווחים של ק"מ בודדים, ומצוידת במצלמה טרמית מתקדמת לחקירה ולזיהוי האיום וכן יכולת נעילה על המטרה, לאחר נעילה המערכת עוקבת אחר המטרה ומאפשרת למפעיל לשבש ולנטרל את המטרה  בטווחים אפקטיביים מהאתר המוגן. השיבוש חוסם את התקשורת בין המפעיל לבין הרחפן במס' ערוצי שידור ובנוסף משבשת את יכולות הנווט של הרחפן  ובכך מנטרלת את המשך משימתו.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל