קומנדו רוכ"ש

www.idf.il

היכולות המבצעיות של יחידת "רוכב שמיים" חזקות משמעותית מבעבר. צה"ל חושף לראשונה את היחידה המיוחדת בחיל התותחנים, אשר אמונה על הפעלת כלי טיס בלתי מאוישים, ואת האמצעים החדישים.

במהלך החודש האחרון נכנסה לשימוש ביחידה מערכת ההפעלה החדשה "בלוק 3". המערכת מאפשרת, בין היתר, זמן שהייה ממושך יותר באוויר, טווח טיסה נרחב מהרגיל, תקשורת בין הכוחות באמצעות כלי הטיס וצילומים ברזולוציה גבוהה ביותר. בנוסף,  נכנס לחידה פיתוח חדש, המקנה לכלי הטיס הבלתי-מאויש (כטב"ם) יכולת להכווין את הכוחות לנקודות שבהן נדרשת הפעלת אש. "כיום אנו יכולים לאפשר לצוותים שבקרקע לסמן מטרות בעצמם, ובכך 'לסגור מעגלי אש' בזמן הקצר ביותר", מגלה קצין בכיר ביחידה. "מדובר ביכולת הכוונה מדויקת ביותר", מדגישה מפקדת היחידה, סא"ל רעות רטיג-וייס, "היא תאפשר לנו להנחות את הנשק ברמת דיוק של מילימטר".

כוח האדם ביחידה ומרחב ההשפעה שלה גדלו גם כן, כשבחודשים האחרונים הוקמה פלגת קומנדו חדשה. הפלגה, חושפים ביחידה, מפעילה את "רוכב שמיים" בעומק האויב ומעניקה יתרון מבצעי מובהק. "היום אנחנו עובדים עם שתי מצלמות שונות", מספרת סא"ל רטיג-וייס, "בעתיד, נוכל להסתפק במצלמה אחת, שתדע לבצע גם צילום תרמי וגם צילום יום". כמו כן, יוקמו בחודש הקרוב צוותי "רוכב שמיים 20", שיתפעלו כטב"ם מיוחד שמיועד לרמת החטיבה. בהמשך השנה, יגובש ביחידה "צוות אדום", שיהיה בקיא באופן פעולת האויב בכל הגזרות, יחזיק באמצעים לדימוי אויב וישתתף בתרגילי הצוותים המבצעיים ובהכשרות.
 
גם התשתיות ואמצעי הניידות של היחידה זכו לשיפור משמעותי, עם רכישתם של 50 רכבי הפעלה לשעת חירום ומתן רכב לכל צוות. בעתיד, מספרים הגורמים, תוקם יחידת מחסני חירום ייעודית ל"רוכב שמיים". "אנחנו אוספים מודיעין, מכווינים אש, שומרים על הכוחות ויודעים לסגור חשבון עם האויב", מסכמת סא"ל רטיג-וייס, "יחידת רוכב שמיים נמצאת תמיד בחזית הטכנולוגיה - והיא מביאה תוצאות".  
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית