דיווח: נכשל שיגורו של לוויין ריגול סודי ביותר של ממשלת ארה"ב

כלי התקשורת בארה"ב טוענים כי חברי קונגרס אמריקניים קיבלו דיווח לפיו לוויין ריגול סופר-סודי של ממשלת ארה"ב, אבד, או נהרס, מיד אחרי ששוגר לחלל על טיל שיגור של חברת SPACE X בקייפ קנברל, פלורידה

שיגור הלוויין (צילום: AP)

מה קרה ללוויין הריגול הסודי האמריקני ZUMA? כלי התקשורת בארה"ב דיווח בסוף השבוע כי חברי קונגרס אמריקניים קיבלו דיווח לפיו לוויין ריגול סופר-סודי של ממשלת ארה"ב, אבד, או נהרס, מיד אחרי ששוגר לחלל על טיל שיגור של חברת SPACE X בקייפ קנברל, פלורידה.

לחברי הקונגרס נמסר כי הלוויין, שכינויו ZUMA, כנראה נשרף באטמוספירה אחרי שנכשלה ההפרדה בין חלקו התחתון של הלוויין לבין חלקו העליון של טיל השיגור FALCON 9. כלי התקשורת מדווחים כי לדעת מומחים, שווי הלוויין ביליוני דולרים. חברת נורת'רופ גראמן, שבנתה את הלוויין, הודיעה: "איננו יכולים למסור מידע על משימות מסווגות", ואילו מנכ"ל חברת SPACE X, גווין שיטוול, אמר כי הטיל פלקון 9 פעל כהלכה, "ואם יתבררו עובדות אחרות, נודיע. אולם הואיל ומדובר בפרוייקט חשאי, לא נוכל להתייחס".

אף לא אחד מהגורמים מסר פרטים כלשהם על הלוויין, אולם כל אמצעי התקשורת בארה"ב מגדירים את ZUMA 'לוויין ריגול מסווג וסודי ביותר'.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית