בינתיים לא פורצים את מסגרת התקציב של תר"ש גדעון

שר האוצר, משה כחלון ושר הביטחון, אביגדור ליברמן הסכימו לגישור של ראש המל"ל סביב דרישת משרד הביטחון לתוספת תקציב מעודפי התקציב של 2017. בינתיים, נשמרת מסגרת התקציב של תר"ש גדעון שנקבעה עד 2020

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, רצה נתח מעודפי התקציב של 2017 לטובת הביטחון. בינתיים זה לא קרה, והודעה משותפת למשרד האוצר והביטחון מבהירה: בינתיים לא פורצים את מסגרת תר"ש גדעון. ליברמן כן קיבל 150 מליוני ש"ח למיגון יישובים בצפון. 

"באשר לתקציב הביטחון, שרי הביטחון והאוצר סיכמו על הקמת צוות מקצועי משותף, בראשות ראש המל"ל, שיבחן את דרישת מערכת הביטחון לתוספת תקציב, על רקע המצב הביטחוני באזור", כותבים בהודעה המשותפת. "הצוות יביא את המלצתו להכרעת הקבינט המדיני בטחוני. שני השרים רואים חשיבות עליונה בהמשך יישום תר"ש גדעון, על פי התכנון, ובעמידה בכל ההחלטות והסיכומים בין המשרדים. בנוסף, סוכם כי משרד האוצר יקצה סכום של 150 מלש"ח בשנת 2018 לטובת חיזוק ומיגון של מבנים בצפון."

שר האוצר, משה כחלון: "הסיכום אליו הגענו מוכיח שוב ששר הביטחון ואני יודעים להגיע לסיכומים מבלי להתקוטט בתקשורת. החיילים שלנו וביטחון המדינה הם מעל הכל. אנחנו מודעים לצרכים הביטחוניים, לאיומים המשתנים ולוקחים אותם במלוא הרצינות. אנחנו כמובן נמשיך לפעול במסגרת התר"ש ולקיים את כל ההתחייבויות שלנו."
 
שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אני מודה לשר האוצר כחלון על העבודה המקצועית המשותפת. הוכחנו שאפשר להגיע לסיכומי תקציב בלי לריב. ההישג הגדול הוא שמירה על תר"ש גדעון. הסיכום שהשגנו יאפשר, בין השאר, להתחיל ביישום תכנית מיגון הישובים הצפון. נפעל במשותף כדי לשפר את מוכנות ישובי הצפון".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית