בנק הפועלים והתעשייה האווירית בשת"פ בתחום הבלוקצ'יין והסייבר

שת"פ חדש: בנק הפועלים והתעשייה האווירית מכריזים על שיתוף פעולה אסטרטגי ייחודי בתחום הבלוקצ'יין והסייבר. מטרתו - קידום מו"פ למינוף טכנולוגיות בלוקצ'יין לפתרון בעיות קשות בעולם הסייבר ואבטחת המידע

בנק הפועלים והתעשייה האווירית בשת"פ בתחום הבלוקצ'יין והסייבר

מימין לשמאל- עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים, יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים (צילום: יואב וייס)

מערך הגנת הסייבר בבנק הפועלים ומפעל הסייבר של התעשייה האווירית, סיכמו על שיתוף פעולה במחקר למינוף טכנולוגיות בלוקצ'יין ליצירת פתרונות חדשניים בעולם הסייבר. הסיכום הוכרז במסגרת סיור שערכו עודד ערן, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים ואריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים במפעלי החברה.

במסגרת המחקר המשותף, יבחנו החברות כיצד בלוקצ'יין, הטכנולוגיה העומדת בבסיס המטבעות הדיגיטאליים כגון ביטקויין, יכולה לשמש לפיתוח פתרונות חדשניים בתחומי הגנת הסייבר כגון העברת מידע רגיש בצורה מאובטחת בין שירותים ושרשראות אספקה, אותנטיקציה (אימות) של משתמשים, מכשירים ורכיבים קריטיים ללא צורך במעורבות גורם אנושי, ופתרונות נוספים לאתגרי הסייבר בעולם של Hyper-connectivity.

שיתוף הפעולה החדש מתעתד לרתום את הידע הרב שפותח ונצבר בתחום אבטחת המידע הפיננסי בבנק הפועלים ובתחום הסייבר הלאומי-בטחוני בתעשייה האווירית, ולחקור במשותף כיצד טכנולוגיית הבלוקצ'יין יכולה לסייע לארגונים כיום לנהל את המידע העובר ביניהם, במערכותיהם ובין לקוחות או שותפים עסקיים בצורה בטוחה יותר.

טכנולוגיית הבלוקצ'יין, אשר עלתה לאחרונה לכותרות עקב מרכזיותה בתחום המטבעות הדיגיטליים, יכולה לאפשר מעבר מידע על גבי הרשת בצורה מאובטחת ללא מעורבות אדם. שימוש פוטנציאלי בטכנולוגיה זו עשוי לאפשר לבנק הפועלים התקשרות בטוחה יותר עם לקוחות, ספקים ושותפים. בדומה, מעוניינת התעשייה האווירית, אשר הגדירה את תחום הסייבר כמנוע צמיחה אסטרטגי, לפתח טכנולוגיות עלית להגנת סייבר על מערכים בטחוניים ואזרחיים הכוללים מערכות קריטיות ורגישות.

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים מסר כי "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה החדש עם התעשייה האווירית בתחום הסייבר ואבטחת המידע למען לקוחותינו ושותפינו העסקיים. אנחנו משקיעים רבות בתחום הגנת הסייבר כחלק מהמהלך האסטרטגי של הבנק להעניק את שירותינו בצורה החדשנית והיעילה ביותר, תוך דגש מקסימלי על אבטחת מידע. הבנק משקיע בחודשים האחרונים בפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים מבוססי בלוקצ'יין".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, הוסיף: "התעשייה האווירית הגדירה את הסייבר כמנוע צמיחה אסטרטגי, ומשקיעה רבות במו"פ בתחום הסייבר. שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים הינו חלק מהמהלך האסטרטגי של התעשייה האווירית להעמיק את אחיזתה כשחקן מוביל בתחום הסייבר, בארץ ובעולם. המו"פ החדש יאפשר לנו להתפתח לתחומים בעלי פוטנציאל רב כגון טכנולוגיית הבלוקצ'יין". 

אולי יעניין אותך גם