בסוריה כבר מתכננים ליום שאחרי

שר הנפט והמינרלים של סוריה הודיע כי הממשלה מתכננת לחדש את העבודות בפרויקטים להעברת גז ונפט שיגיעו מאסיה ויועברו ללקוחות באירופה

נשיא סוריה אסד (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של נשיא סוריה, AP)

לממשלת סוריה יש תכניות להפוך את המדינה לתחנת מעבר של נפט, גז ומוצרי אנרגיה בין אסיה לאירופה, ויחודשו העבודות בכמה פרוייקטים להעברת גז ונפט שיגיעו מאסיה ויועברו ללקוחות באירופה, הודיע שר הנפט והמינרלים של סוריה, עלי גאנם.

השר אמר בראיון ל'ספוטניק ניוז', כי כל העבודות  על פרויקטים להעברת אנרגיה הופסקו בגלל מלחמת האזרחים, אך עתה יחודשו. אחד הפרויקטים הוא בניית צינור גז מאיראן ועיראק דרך סוריה, שיספק גז לאירופה. מדובר בצינור שיוכל להעביר 110 מיליון מטרים מעוקבים גז. על כך אמר השר גאנם: "אנו מתכוונים לנצל בצורה מרבית את מיקומה האסטרטגי של סוריה ולחבר העברת מוצרי אנרגיה מיצרניות באסיה ללקוחות באירופה, שהיא תלויה ביבוא גז. לכן אנו מעודדים מדינות שכנות וחברות עולמיות לבנות בסוריה נתיבי הולכת אנרגיה".

ועוד בתחום האנרגיה: משרד החוץ הטורקי הביע אתמול התנגדות עזה ליוזמות של ממשלת קפריסין להפעיל קידוחי גז בחופי האי "ללא אישור מהקהילה הטורקית" (של קפריסין הטורקית). בהודעת משרד החוץ באנקרה נאמר כי לאזור בים מול דרום קפריסין הגיעה אניית קידוח גז, והיא מתכוונת להתחיל בקידוחים על פי אישורים שנתנה ממשלת ניקוסיה, הטוענת שמדובר באזור המים הכלכליים שלה. באנקרה מסבירים כי מול חופיה הדרומיים של קפריסין יש מאגרים גדולים של גז טבעי, והם נושא למחלוקת קשה בין ניקוסיה לאנקרה המתנגדת נמרצות קידוחים באישור שלטונות ניקוסיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית