יגאל אונא מונה לעמוד בראש מערך הסייבר החדש

ראש הממשלה החליט על מינויו של יגאל אונא לראש מערך הסייבר החדש. אונא יחליף בתפקידו את ד"ר אביתר מתניה, שהקים את המערך ועמד בראשו מאז הקמתו

יגאל אונא מונה לעמוד בראש מערך הסייבר החדש

יגאל אונא בכנס סייברטק טוקיו (צילום: סייברטק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את יגאל אונא לתפקיד ראש מערך הסייבר הלאומי, במשרד ראש הממשלה. המינוי טעון אישור ממשלה. 
 
אונא, בן 46, מכהן כיום כראש היחידה לטכנולוגיות סייבר במערך הסייבר הלאומי. אונא הגיע למערך הסייבר הלאומי לאחר 29 שנים בהן שירת במערכת הביטחון בתפקידי סיגינט וסייבר המשלבים מודיעין, פיתוח והטמעת טכנולוגיות ומבצעים אופרטיביים וכן בתפקידי מטה ובניין כח. אונא שירת ביחידת 8200 באמ"ן ובתפקידי ניהול בכירים בשירות ביטחון כללי. בין השנים 2014-2017 כיהן אונא כראש אגף סיגינט-סייבר בשב"כ, עד למינויו כראש היחידה לטכנולוגיות סייבר במערך הסייבר הלאומי בחודש יוני 2017. 
 
ראש הממשלה נתניהו אמר כי "ליגאל אונא ניסיון רב בכל תחומי הסייבר וביחידות הסייבר השונות במערכת הביטחון. אני משוכנע שהוא יביא את ניסיונו העשיר להמשך בניית מערך הסייבר ולהתמודדות מוצלחת מול אתגרים ביטחוניים מורכבים". 
 
נתניהו הוסיף כי "אני מבקש להודות לד"ר אביתר מתניה – שמסיים את כהונתו כראש מערך הסייבר הלאומי לאחר 6 שנים. אביתר הקים את המערך ותרם תרומה רבה לביטחון הלאומי והפיכתה של ישראל למעצמת סייבר בקנה מידה עולמי. אני מאחל לאביתר הצלחה רבה בהמשך דרכו. 
 
"אני מבקש להודות גם לבוקי כרמלי – ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר שהקים את הרשות יש מאין, והחל את פעילותו המבצעית של ה-CERT הלאומי. כרמלי ניהל באחריות ובמקצועיות אירועי סייבר רבים בישראל והוביל את תהליך קבלת האחריות מהשב"כ על גופי תשתיות קריטיות של מדינת ישראל".
 
לפני כשבועיים החליטה הממשלה על איחוד יחידות מערך הסייבר הלאומי, ליחידה אחת שתהיה אחראית על כלל היבטי הגנת הסייבר במרחב האזרחי, החל מגיבוש מדיניות ובניין כח טכנולוגי, ועד הגנה מבצעית בסייבר. זאת לאחר שעד אז היה מורכב המערך משתי יחידות, אך תוך חלוקת אחריות ביניהן: מטה הסייבר הלאומי שהוקם ב-2012 והיה אמון על הובלת האסטרטגיה, המדיניות הלאומית, ובניין הכוח הטכנולוגי בתחום הסייבר בישראל, והרשות הלאומית להגנת הסייבר שהוקמה בשנת 2016 כגוף האופרטיבי המרכזי להגנת הסייבר בישראל שיפעל לצד מטה הסייבר הלאומי כחלק ממערך סייבר לאומי. כעת יגאל אונא יעמוד בראש המערך האחוד.

אולי יעניין אותך גם