דרפא מפתחת חומרה שתדע למנוע ניצול פרצות 'יום אפס'

bigstockphoto

על ידי הפיכת מעגלים ממוחשבים לפאזלים בלתי פתירים, צוות של אוניברסיטת מישיגן שואף ליצור מחשב שאינו פריץ (unhackable) עם מענק חדש של 3.6 מיליון דולר מדרפא. כך לפי פרסום של engin.umich.edu . לפרויקט קוראים  MORPHEUS.

"במקום להסתמך על טלאי תוכנה לאבטח חומרה, אנו שואפים להסיר את נקודות התורפה מהחומרה בדרכים שיפרקו חלק גדול מהתקפות התוכנה של היום", אמר לינטון סלמון, מנהל התכנית בDARPA.

MORPHEUS מתארת דרך חדשה לעיצוב החומרה, כך שהמידע עובר במהירות ובאופן אקראי ואחר כך מושמד. הטכנולוגיה פועלת כדי להקשות על התוקפים להגיע למידע הקריטי שהם צריכים כדי לבנות התקפה מוצלחת. זה יכול להגן על חומרה ותוכנה.

"בדרך כלל, המיקום של הנתונים לא משתנה, אז פעם שהתוקפים פתרו את הפאזל וגילו את הבאג ואיפה למצוא את הנתונים, המשחק גמור", אמר טוד אוסטין, פרופסור למדעי המחשב והנדסה, שמוביל את הפרויקט.

"תחת MORPHEUS, המיקום של הבאג ישתנה כל הזמן וגם המיקום של הסיסמאות ישתנה. וגם אם התוקף יהיה מהיר מספיק כדי לאתר את הנתונים, הגנות משניות בצורה של הצפנה ואכיפת תחום יערימו מחסומים נוספים. הבאג עדיין יהיה שם, אבל זה לא ישנה. לתוקף לא יהיה זמן או משאבים לנצל אותו".

מידע נוסף: https://www.darpa.mil/news-events/ssith-proposers-day

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית