חברת אסיו מסרה עשרות מערכות "אוריון", להתמצאות מוגברת בשטח

המערכת, המבוססת על מערכת הפעלה אנדרואיד, נועדה לאפשר התמצאות מוגברת בשטח לדרג הפיקוד הזוטר ולהוות מכפיל כוח ביכולות מפקדים מדרג מש"ק ומעלה.  היא מאפשרת למפקד משימה לנתח שטח, לייצר מטרות ומרשמים, לבנות ציר ניווט ולנווט לפיו, ולשתף את המידע עם מקביליו או פיקודיו

חברת אסיו מסרה עשרות מערכות "אוריון", להתמצאות מוגברת בשטח

המערכת "אוריון", (צילום: חברת אסיו)

חברת אסיו טכנולוגיות, יצרנית של מערכות הרכשת מטרות והתמצאות מוגברת, מסרה עשרות מערכות ניווט מוקשחות על פלטפורמה רכובה למדינה זרה. המערכת שנמסרה, "אוריון", מאפשרת למפקד משימה לנתח שטח, לייצר מטרות ומרשמים, לבנות ציר ניווט ולנווט לפיו, ולשתף את המידע עם מקביליו או פיקודיו.

המערכת, המבוססת על מערכת הפעלה אנדרואיד, נועדה לאפשר התמצאות מוגברת בשטח לדרג הפיקוד הזוטר ולהוות מכפיל כוח ביכולות מפקדים מדרג מש"ק ומעלה. המערכת נבנתה כשעקרון ההפעלה המנחה הינו פשטות התפעול המותאמת ליישומי אנדרואיד מודרניים, אך עם זאת מתן יכולות וביצועים גבוהים למשתמשים. כך לדוגמה, במספר הקשות ניתן לנתח עמדת תצפית שלטת, איומים, וציר הגעה לעמדה שאינו מאוים על ידי גורמים עוינים.

לפי בועז לוטן, מנהל תחום פתרונות המובייל בחברה "הבחירה באסיו טכנולוגיות בפרויקט זה לצד התקנות ומסירות נוספות של מערכות מובייל ללקוחות Tier 1 נוספים מבטאת את האמון שניתן בחברה כחלוצה מובילה בתחום פתרונות מובייל מבוססי אנדרואיד".

המערכת מגיעה על טאבלט מוקשח לצורך תפעול בתנאי שטח וניתנת לתפעול גם בתוך כלי הרכב ע"י מפקד הצוות וכן באופן רגלי מחוץ לכלי הרכב. המערכת כוללת גם מגן הצללה כנגד אור שמש בוהק וכן הסתרה בתנאי חושך מהאור הבוקע מהמערכת. מערכת ה "אוריון" מבוססת על מחקר ופיתוח שנעשה בשנים האחרונות במעבדות החברה ליצירת מערכת לכוחות חי"ר, מערכי יבשה נוספים ודרגים תומכים.

אולי יעניין אותך גם