ערכת חייל חכם לכל מ"מ. החל מ2019

הערכה תכלול סמארטפון מסוג אנדרואיד, שעון דיגיטלי, מטען ל-48 שעות, מכשירי קשר ותיק לנשיאת ציוד המתחבר אל וסט הלוחם

www.idf.il

מדי יום נחשפים חידושים טכנולוגיים המקלים משמעותית על חיי האדם. בחטיבה הטכנולוגית ליבשה שבאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הגיעו להבנה כי יש צורך להתאים את הלוחמה בשדה הקרב לקדמה הבלתי פוסקת, ופיתחו את "שקד לחימה" - ערכה ייחודית שיקבלו כלל הלוחמים מדרגת מ"מ במהלך 2019, ובעתיד הרחוק יותר גם לוחמים שאינם קצינים.

הערכה כוללת סמארטפון מסוג אנדרואיד, שעון דיגיטלי, מטען ל-48 שעות, מכשירי קשר ותיק לנשיאת ציוד המתחבר אל וסט הלוחם. "המערכת מביאה חדשנות לשדה הקרב", מצהיר סא"ל אורן מצליח, ראש ענף מערכות שו"ב (שליטה ובקרה) ומאמנים בחטיבה הטכנולוגית, שלקח חלק בפיתוח המערכת. "בחודשים האחרונים אנו מנסים באופן תמידי את הטכנולוגיה החדישה על לוחמים, ומשפרים אותה בהתאם לצרכים בשטח".

"שקד לחימה", כך מציינים בחטיבה, מציעה מספר רב של אפשרויות עבור הלוחם, כשאחת מהן היא התמצאות במרחב: במהלך פעילויות בשגרה ובמלחמה הלוחם ייעזר בסמארטפון ובשעון הדיגיטלי כדי להגיע ממקום למקום, ממש כמו Google Maps, ולנהל את הקרב גם בעזרת המפה הדיגיטלית.

"הלוחם תמיד יידע היכן הוא נמצא בשטח", מסביר סא"ל מצליח, "לא רק שהסמארטפון מזהה את הדרך היעילה ביותר אל היעד, במערכת החדישה מותקנת גם מערכת הצי"ד שתוכל להתריע האם אורב לנו אויב בדרך, לעדכן אם השטח בוצי, להמליץ איזה סוג רכב עדיף והאם בכלל ניתן להגיע אל היעד שלנו בצורה רגלית - או שאנחנו זקוקים לכלי רכב".

מצפן דיגיטלי

סא"ל מצליח מספר בהתלהבות כי הלוחם יוכל לסמן מטרה מסוימת, ועל ידי טכנולוגיה של מציאות רבודה יזהה את המטרה דרך הסמארטפון. "הוא גם יגלה מי מחכה לו בהמשך הדרך - האויב או כוחותינו. זה יכול למנוע ירי דו צדדי", מסביר סא"ל מצליח.

עוד הוא מוסיף כי השעון הדיגיטלי בערכה יציג מפת 'כחול אדום', שמתארת היכן ממוקם האויב והיכן נמצאים כוחותינו, כאשר החייל יורה הוא יודע לאן בעזרת השעון: "בעתיד, השעון גם ינפק נתונים פיזיולוגיים וינתח את היכולות של החייל".

גם חוקי העברת המידע בזמן אמת ישתנו. "גורם מודיעיני ישלח ללוחם את המידע לו הוא זקוק בעת מלחמה או פעולה", מגלה סא"ל מצליח. "הלוחם יצלם את מה שהוא רואה בשטח, יוכל לתכנן משימות ולראות את באמצעות הערכה את תוכנית הקרב בצורה יותר מפורטת, בהתאם לצרכיו".

פרסום ראשון אלעד רוטבאום, מערכת אתר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית