עכשיו זה רשמי: בואינג חתמה על מכירת 36 מטוסי F-15QA לקטאר

חברת בואינג חתמה על שתי עסקאות: מכירת 36 מטוסי קרב מסוג כ-15QA לקטאר בשווי של כ-6.2 מיליארד דולרים ומכירה ראשונה בחו"ל של מטוס התדלוק החדש KC-46 לחיל האוויר היפני

עכשיו זה רשמי: בואינג חתמה על מכירת 36 מטוסי F-15QA לקטאר

מטוס קרב מדגם F-15 (צילום: AP)

שתי עסקאות גדולות של חברת בואינג נחתמו בסוף השבוע: מכירת 36 מטוסי קרב F-15QA לקטאר ומכירה ראשונה בחו"ל של מטוס התדלוק החדש KC-46 לחיל האוויר היפני. שווי עסקת מטוסי F-15 לקטאר – 6.2 מיליארד דולר. שווי עסקת המתדלק ליפן – 289 מיליון דולר.

הזמנת מטוסי F-15QA חשובה לבואינג, שכן ההזמנה תאריך בעשר שנים את קיומו של קו הייצור של מטוסי קרב אלו. אספקת המטוסים צפויה עד לסוף שנת 2022. 

ביוני האחרון נפגש שר ההגנה ג'יימס מאטיס עם נציגים מקטאר כדי לסכם את הפרטים האחרונים לקראת חתימת העסקה. אז נכתב בהודעה שפורסמה על ידי הפנגטון כי העסקה "תגביר את הקשרים הביטחוניים בין המדינות" 

חיל האוויר האמריקני מתכוון לרכוש 179 מטוסי תדלוק. ראשי תכנית מטוס התדלוק בבואינג חוזרים ואומרים כי הם מתכוונים למכור את המטוס ל"מדינות במזרח התיכון". מכירת מטוס התדלוק הראשון ליפן חשובה אף היא, כותב DEFENSE NEWS, שכן בפיתוח המתדלק החדש היו עיכובים, ומכירה ראשונה לחו"ל עשויה להכשיר את הקרקע להזמנות נוספות. 

בואינג הודיעה כי ביום חמישי כי רשות התעופה הפדרלית, ה-FAA, אישרה את הדגם של מטוס הנוסעים בואינג B767 שיוסב למטוס התדלוק KF-46. יש לציין כי כל דגם חדש או מוסב של כלי טיס חייב לקבל את אישור ה-FAA

אולי יעניין אותך גם