ישראל פותחת שגרירות חדשה בקיגאלי בירת רואנדה

ראש הממשלה עם נשיא רואנה (צילום: לע"מ - חיים צח)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבל על ידי משמר כבוד בניירובי, קניה. תזמורת צבאית ניגנה את המנוני המדינות. נשיא קניה אוהורו קניאטה קיבל את פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון הנשיאות והזמין אותו לשבת לצידו בארוחת הצהריים החגיגית לכבוד השבעתו לנשיאות. 
 
"אנחנו רוצים לעבוד עמכם ועם כל אחת ממדינותיכם על מנת לחבר את אפריקה לחשמל. אנחנו מאמינים באפריקה", אמר נתניהו . "אז על כל אחת מיוזמותיכם, תהיה יוזמה מצדנו, לנצל את העתיד. להפוך את החיים לטובים ובטוחים יותר למען העם שלכם. זה טוב בשבילכם, זה טוב בשבילנו, זה טוב לאפריקה. כעת ישנו אתגר. אתגר נוסף שניצב בפנינו הוא גם הביטחון. קיימת מחלה פראית, היא פוגעת בכל כך הרבה ארצות. בוקו חראם, א-שבאב, הג'יהאדיסטים בסיני. זה מהווה איום לכולנו. אני מאמין שאנו יכולים לשתף פעולה עם ארצות נוספות, בינינו ועם אחרות, ואם נעבוד ביחד נביס את הברברים. לעמים שלנו מגיע טוב יותר ואנו יכולים לספק להם את זה.
 
"והנקודה האחרונה, ישראל עובדת במים, בחקלאות, באבטחת סייבר, ב-טכנולוגיית מידע, בכל תחום, בבריאות, בכל תחום של עשייה אנושית, ואנו מאמינים שאנו יכולים לעשות טוב יותר לאנשים ברחבי העולם, אך ראשית באפריקה. זהו ביקורי השלישי באפריקה ב18 חודשים". 
 
בפגישתו עם נשיא רואנדה פול קגאמה עדכן אותו כי ישראל תפתח שגרירות בקיגאלי בירת רואנדה: "אנו פותחים שגרירות חדשה בקיגאלי בירת רואנדה וזאת כחלק מהרחבת הנוכחות של ישראל באפריקה והעמקת שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות אפריקה". בפגישה נדונה גם האפשרות לפתיחת קו תעופה ישיר בין שתי המדינות", אמר נתניהו. 
 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית