חיל הים מקים פלגת כיפת ברזל ימית

במהלך סדרת הניסויים הוצבה מערכת "כיפת ברזל" המופעלת ע"י לוחמי ההגנה האווירית על גבי ספינת הטילים "אח"י להב" מדגם סער 5 של זרוע הים

חיל הים מקים פלגת כיפת ברזל ימית

מקור: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי היום (ב') השלים בהצלחה צה"ל בשיתוף מנהלת 'חומה' במפא"ת ורפא"ל, ניסוי במערכת "כיפת ברזל" הימית אשר נמצאה כשירה לשימוש מבצעי בצה"ל.
 
בימים האחרונים ערכו זרוע הים וזרוע האוויר סדרת ניסויים מתכוננת מראש במטרה לבחון את כשירותה של המערכת לשימוש. הניסויים נערכו בהובלת מנהלת 'חומה' במפא"ת העומדת מאחורי פיתוחו של מערך ההגנה הרב שכבתי של מדינת ישראל הכולל את המערכות "כיפת ברזל", "קלע דוד" ו"חץ". 
 
במהלך סדרת הניסויים הוצבה מערכת "כיפת ברזל" המופעלת ע"י לוחמי ההגנה האווירית על גבי ספינת הטילים "אח"י להב" מדגם סער 5 של זרוע הים.  לעבר הספינה שוגרו רקטות המדמות את האיומים הקיימים כיום בזירה. הירי אוכן באמצעות מכ"ם ה"אדיר" ויורט ע"י טיל "טמיר" ממשגר "כיפת ברזל". הניסוי הסתיים בהצלחה והרקטות אשר דימו איום על הנכסים האסטרטגיים בים יורטו.  
 
חידוש זה יביא להגדלה משמעותית של מעטפת ההגנה של זרוע הים ויאפשר מתן הגנה מרחבית על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים וכוחות זרוע הים הפועלים במרחב.

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות