מיליפול 2017: בלון תצפית וקשר חדש של שילת אופטרוניקס

חברת שילת אופטרוניקס הציגה לראשונה בתערוכת מיליפול 2017 בלון תצפית וקשר (HawkEye – עין הנץ). מדובר בבלון מיקרו-טקטי בממדים של 7 קוב הליום עם מטע"ד יום/לילה המאפשר זיהוי אדם מ-5 ק"מ

חברת שילת אופטרוניקס, המפתחת ומייצרת פתרונות בתחום האופטרוניקה, הציגה לראשונה בתערוכת מיליפול 2017, שנערכה השבוע בפריז, בלון תצפית וקשר (HawkEye – עין הנץ). מדובר בבלון מיקרו-טקטי בממדים של 7 קוב הליום עם מטע"ד יום/לילה המאפשר זיהוי אדם מ-5 ק"מ. הבלון ניתן להפרחה עד לגובה 800 מטרים וניתן להתקינו על כל הפלטפורמות הקיימות: קרקעית, ימית וכדומה.

בתערוכת מיליפול הבלון מוצג כחלק מפתרון שו"ב כולל של חברת רפאל המאפשר "סגירה" על מטרה ממספר סנסורים כדוגמת מצלמות שטח, מזל"טים וכמובן הבלון.

לדברי מיקי בוסקילה, סמנכ"ל החברה, "מערכת בלון התצפית והקשר הנה פריצת דרך בכל הנוגע לאחיזת שטח וסגירת מעגלים. המערכת נמכרה כבר למספר לקוחות בצה"ל, במשטרה וברחבי העולם. כיום, העולם פונה לכיוון הרחפנים, אולם, לדעתי, מדובר במגמה זמנית ובלון תצפית יהיה הרבה יותר אטרקטיבי כמענה מבצעי ותחזוקתי שלם".

בנוסף, מציגה החברה במיליפול מכשיר לראיית לילה הקרוי Low Light Level (LLL). ייחודו בפשטותו, במזעור שלו וביכולתו לראות למרחקים גדולים (עד 150-200 מטרים) בלילה חשוך ללא כוכבים. המכשיר ניתן להתקנה על כלי נשק או על קסדת לוחם וניתן להשתמש בו בלילה גם בעת תנועה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית