סייברג'ים וחברת חשמל חנכו מתקן אימוני סייבר באוסטרליה

צילום: חברת החשמל, קרדיט ללא תמורה
 

השבוע, נחנך במלבורן אוסטרליה, מתקן אימונים ראשון של חברת סייברג'ים הישראלית, בתחום הגנת סייבר, בה שותפה חברת החשמל לישראל.  במעמד השקת הזירה השתתפו פיליפ דלידקיס, השר של ויקטוריה לענייני חדשנות, עסקים קטנים ומסחר, אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב והגנת סייבר של חברת החשמל ואופיר חסון, מנכ"ל סייברג'ים. סייברג'ים היא חברה גלובלית מובילה בתחום פתרונות הגנת סייבר, ומתקן החדש יהווה חלק מרשת ביטחון וסייבר גלובאלית “CyberGrid” של חברת סייברג'ים.

חברת החשמל הקימה יחד עם אופיר חסון את חברת סייברג'ים בשנת 2013, בשל הבנתה לצרכים בתחום הגנת הסייבר, שכן חברת החשמל היא מבין החברות המותקפות ביותר בעולם בתחום זה,  ונאלצת להתמודד עם מיליוני תקיפות בחודש.  חברת סייברג'ים מספקת לחברת חשמל שירותי אימון סייבר ושירותים מתקדמים נוספים, בנוסף למנגנוני הגנת סייבר מתקדמים אשר פותחו על ידי חברת החשמל.

מתקן האימונים באוסטרליה מאובזר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם הקיימת להגנה מפני מתקפות סייבר.  הוא נבנה בהתאם למתקני חברת סייברג'ים באירופה, אסיה ובמזרח התיכון ויתחבר לרשת המתקנים הכוללת ברחבי העולם למען לקוחות החברה. לקוחות החברה הינן חברות תשתית, ממשלות, ארגונים וסוכנויות העוסקות בתשתית קריטית כגון חשמל, מים, בריאות, פיננסים, הגנה, ביטחון ועוד, אשר מטרתן להגן ולמנוע פגיעות סייבר בזמן אמת.

פיליפ דלידקיס, השר לענייני חדשנות, עסקים קטנים ומסחר של מדינת ויקטוריה, אוסטרליה: "אני מברך את השותפות שלנו עם סייברג'ים,  אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הסייבר, אשר תחזק אותנו מול האיומים הקיימים.  אנו גאים שחברה כה חדשנית בחרה שתהיה לה נציגות מפתח במלבורן אוסטרליה, כחלק מהרשת הבינלאומית של החברה.  אין לי ספק שסייברג'ים גם תרוויח מהחברות המובילות במלבורן המהוות תשתית משמעותית לאוסטרליה, וכן תוביל תחום הדרכה ואימונים זה ברחבי אוסטרליה".

אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: אני גאה על הקמת מרכז של חברת "סייברג'ים" באוסטרליה, חברה כחול לבן, המובילה בעולם בזירות אימונים להגנת סייבר.  מדובר בצעד אסטרטגי משמעותי שכן לסייברג'ים יש יכולות טכנולוגיות מתקדמות ומהמובילות שיש כדי לתת מענה ולהגן מפני מתקפות סייבר המהוות סיכון וכלי טרור שיש לנטרלו בטרם ינטרל ויפגע בממשלות, חברות, ארגונים ובאזרחי העולם".

רון-טל ציין, כי חברת החשמל רואה בנוכחותה באוסטרליה הזדמנות עסקית חשובה, שכן הקמת מרכז "סייברג'ים" במדינה, יהווה ניסיון ראשון ופתח להשקעות עתידיות נוספות באזור. אוסטרליה מהווה גם שער חשוב לעסקים באסיה.  בנוסף אמר רון-טל, כי אוסטרליה, בזכות היותה מדינה דמוקרטית, שבה החינוך ברמה גבוהה ותהליכי הרגולציה בה הוגנים, היא כר פורה לפעילות עסקית מוצלחת עבור מדינת ישראל. זאת בהמשך לביקור ראש הממשלה באוסטרליה, וביקור ראש ממשלת אוסטרליה בארץ, לאחרונה.

יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב והגנת סייבר בחברת החשמל: "הניסיון המצטבר בחברת החשמל במגוון רחב של תחומים, וביניהם תחום ההגנה על תשתיות קריטיות, מהווים מקור בעל חדשנות, פוטנציאל לשיתוף ולימוד לחברות תשתית רבות, לממשלות, לארגונים, ולחברות בארץ ובעולם. הידע שהצטבר בחברה הינו נכס אשר יכול למנף פעילות עסקית בעולם בהיקפים גדולים, ולא פחות חשוב, לקדם את שיתוף הפעולה שכה חסר, של אלה הלוחמים בתוקפי הסייבר, שכן מדובר במרחב הלחימה העכשווי והעתידי המשמעותי ביותר".

אופיר חסון, מנכ"ל סייברג'ים ציין, כי לסייברג'ים יש מובילות עולמית בהגנת סייבר על תשתיות קריטיות של ארגונים וחברות ולדעתו, פתיחת הזירה במלבורן, תחזק את מעמדה כעיר הבירה הטכנולוגית של אוסטרליה וכמנהיגה באסיה.  "ויקטוריה היא מקום נהדר לעשות בו עסקים והממשלה תמכה והיתה שותפה הולמת ליצירת עתיד בהיר יותר.  בחודשים האחרונים אוסטרליה היתה נתונה למספר רב של מתקפות סייבר, כך שבהכרח יש לה צורך קיומי להגן על עצמה מפני מתקפות שכלו.  "אני שמח על ההזדמנות העסקית של הקמת מרכז "סייברג'ים" באוסטרליה", ציין חסון, "ואני בטוח שמי שייקח חלק בזירת האימונים שלנו, יהיה מוגן יותר בשל המערכות והאמצעים הטכנולוגיים מהמשוכללים בעולם ובמיוחד בזכות מדריכי סייברג'ים, שהם מומחים מן המעלה הראשונה, שניסיונם ויכולותיהם הוכחו בפעילות "מבצעית".  מתוך הבנת הנושא והניסיון הרב שהצטבר בתחום, זירת הסייברג'ים, הינה יחידה וייחודית המספקת חוויה ותחושה של מתקפת סייבר בתנאים אמיתיים.  כל זאת, כדי להכשיר את העובדים בכל ארגון להתמודד בזמן אמת עם איומי סייבר, בליווי מומחים ישראלים בתחום".

מטה "סייברג'ים" -  CYBERGYM  נמצא במרכז ההדרכה של חברת החשמל באתר חפצי-בה, חדרה, הוקם לפני כשלוש שנים ומאז מעניק זירות אימון למגוון חברות, ארגונים, וממשלות מרחבי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית