צה"ל רוכש אלף טילי ספייק מחברת רפאל

הטיל נקרא SPIKE LR II  ("גיל-2") וניתן לשגרו לטווח של עד 5.5 ק"מ (בשיגור קרקעי), המהווה הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת של טיל זה, ועד 10 ק"מ בירי ממסוק-קרב

קרדיט: רפאל

פרסומים בחו"ל מדווחים על עסקת רכש בין חברת רפאל לצה"ל שעיקרה רכישת 1000 טילי ספייק מסוג Spike LR2. מדובר בטיל ספייק דור 5 אותו השיקה רפאל לא מזמן. טיל ה-Spike LR2 יכול לשמש כאמל"ח למסוקים וכן למערכות קרקעיות.

הטיל נקרא SPIKE LR II  ("גיל-2") וניתן לשגרו לטווח של עד 5.5 ק"מ (בשיגור קרקעי), המהווה הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת של טיל זה, ועד 10 ק"מ בירי ממסוק-קרב (באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי).

כמו שאר הטילים במשפחת טילים זו, "גיל-2" הוא טיל רב-משימתי בעל יכולת פגיעה במגוון רחב של מטרות. "גיל-2" שוקל 12.7 ק"ג בלבד ומותאם לירי מכלל משגרי ה"גיל" הקיימים כיום (ביבשה, באוויר ובים).

בטיל ניתן לשלב שתי תצורות ראשי-קרב (רש"ק) – רש"ק נ"ט טנדם (כפול) עם יכולת חדירה מוגברת של יותר מ-30% מקודמו, וכן רש"ק רב-משימתי המאפשר שליטה יזומה של הכוון במרעום, וכך שליטה באפקט הנזק. במצב חדירה מאפשר הרש"ק חדירה של מעל ל-20 ס"מ של בטון מזוין עם הפעלה בעלת יכולת השהייה, או פיזור רסס היקפי היעיל כנגד מטרות רכות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית