אקסייט תתקין מערכת בטיחות במסלולי הטיסה של חיל האוויר

החברה תתקין את מערכת RunWize במסלולי חיה"א הישראלי. מדובר ברכש ראשון מסוגו  שמבצע חיה"א הישראלי בכל הקשור למערכות אוטונומיות לניהול מסלולי טיסה. המערכת מזהה עצמים זרים על ידי סקירת איזורים מוגדרים באופן אוטומטי. 

צילום: דו"צ

חברת אקסייט, המפתחת מערכות בטיחות ובקרה למסלולי טיסה, נבחרה על ידי מנהל הרכש של משרד הביטחון להתקין את מערכת RunWize במסלולי חיה"א הישראלי. מדובר ברכש ראשון מסוגו שמבצע חיה"א הישראלי בכל הקשור למערכות אוטונומיות לניהול מסלולי טיסה. המערכת, הנחשבת למתקדמת מסוגה כיום, מזהה עצמים זרים על ידי סקירת איזורים מוגדרים באופן אוטומטי. סריקת המרחב, בשילוב האלגוריתם שפותח בחברה ויישום בינה מלאכותית, מעניקה תמונה מלאה ועדכנית על תנאי המסלול בכל מזג אוויר.

קרן פנינסולה לצמיחה, מקבוצת פנינסולה, העוסקת במתן פתרונות אשראי לחברות, העמידה לטובת החברה מסגרת מימון של עד 30 מיליון ש"ח. מטרת המימון היא לאפשר לחברה להגביר את קצב המכירות של ההזמנות הקיימות ולהיערך להזמנות הבאות של שדות התעופה המתקדמים בעולם, כולל של ח"א הישראלי, שהתקינו את המערכת.

אורי פז, שותף מנהל בקרן פנינסולה: "מדובר בחברה עם טכנולוגיה ייחודית ברמה העולמית. להערכתנו, מרבית שדות התעופה בעולם ידרשו בהדרגה לפתרונות לניהול מסלולי הטיסה. הטכנולוגיה שיש לחברה והובלתה בתחום זה ממקמים אותה בנקודת זינוק מצוינת להיות מובילה עולמית בתחום זה. הקרן תומכת בחברות ישראליות שזקוקות למימון כדי לתמוך את צמיחתן ובחרנו לתמוך באקסייט  שלה  פוטנציאל רב לממש צמיחה רבת שנים בתחום זה".

אלון ניצן, מנכ"ל אקסייט: "אנו גאים להיות החלוצים להיכנס לשוק הצבאי של פתרונות ניהול אוטומטי של FOD (נזק מגוף זר), ולספק לחיל האוויר הישראלי טכנולוגיה המאפשרת בקרה אוטומטית של המסלול ומבטיחה יעילות תפקודית ומבצעית. זהו ציון דרך משמעותי עבור החברה ועבור השוק, הפותח הזדמנויות חדשות לטכנולוגית החישה  המתקדמת של החברה, ובכך לסייע למשתמשי המערכת כדוגמת חיל האויר בהגנה על נכסים אסטרטגיים ויקרים".

עד כה הותקנו מערכות החברה בשדות תעופה בארץ ובחו"ל, ובהם: נמל התעופה בוסטון לוגן, נמל התעופה הבינלאומי של סיאטל, נמל התעופה בן-גוריון ובנמל התעופה הבינלאומי בנגקוק. מערכות נוספות של החברה נרכשו על ידי נמל התעופה הבינלאומי של שארל דה גול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית