הרוסים פורסים את המיג 29 בסוריה

הפריסה נעשתה בבסיס חיל האוויר של חמימים במחוז לטקיה, בצפון סוריה. ה- Mig-29SMT הוא חבילת השדרוג האחרונה של הדור הראשון

https://twitter.com/mod_russia/status/907925584390393857

בציוץ מצולם שנעשה אתמול אישר משרד ההגנה הרוסי כי הוא פרס מטוסי מיג 29 (Mig-29SMT Fulcrum-E) מטוס רב משימתי מתקדם לסוריה. הפריסה הזו היא הראשונה אי פעם שידוע עליה על ידי הפלטפורמה הזו. על פי הצילום, הפריסה נעשתה בבסיס חיל האוויר של חמימים במחוז לטקיה, בצפון סוריה.

עפ"י ההערכה, הפריסה מתבצעת על מנת לחזק את אחיזת הרגל הרוסית באזור ולספק אבטחה נוספת לאיזור של נמל לטקיה, הנמל הגדול ביותר במזרח התיכון שבו שוכן חיל הים הרוסי וכן עפ"י פרסומים זרים מתקן הריגול אותות (SIGINT) של הרוסים. המהלך עלול להתפרש כאיתות לחיל האוויר הישראלי ע"מ להצר את צעדיו ולהגביר את החשש מחיכוך לא רצוי עם חיל האוויר הרוסי, וזאת לאחר התקיפות האחרונות בסוריה המיוחסות עפ"י פרסומים זרים לישראל.

בסיס חיל האוויר חמימים הוא בסיס אוויר ליד לאטאקיה שהוסבה לשימוש על ידי הצבא הרוסי בשנת 2015, ועל פי חוזה חכירה שממשלת רוסיה חתמה לאחרונה עם ממשלת סוריה, הוא מוחכר לתקופה של 49 שנה עבור חיל האוויר הרוסי. זהו היום ביתו של כוח תקיפה רוסי מסיבי, ועל פי תמונות לוויין עדכניות שצולמו באוגוסט 2017 ניתן לראות כי הכוח כולל 33 דגמים שונים של מטוסי הפצצה טקטים סו -24 (SU-24), מטוסי תקיפה סו -25 (SU-25), מטוסי קרב אסטרטגיים סו-27 (SU-27), מטוסי קרב סו-30 (SU-30) ומטוסי קרב מסוג סו-35 (SU-35).

ה- Mig-29SMT הוא חבילת השדרוג האחרונה של הדור הראשון של ה-MiG-29. השידרוגים כוללים מיכל דלק קונפורמי (CFT) נוסף בעל נפח של 950 ליטר מאחורי תא הטייס שמספק לו טווח טיסה מקסימלי של 2,100 ק"מ על דלק פנימי, קוקפיט זכוכית עם צגים ותע"ל (תצוגה עילית) ויכולת לשאת טילי אוויר אוויר וטילים מונחים לתקיפת קרקע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית