התע"א ב-DSEI 2017: תפיסה משולבת ללוחמת יבשה

בביתן התעשייה האווירית בתערוכת DSEI בלונדון מיושמת ההחלטה האסטרטגית להרחיב את פעילות החברה בתחום היבשה. בביתן מוצגות מערכות של תפיסה כוללת ללוחמת יבשה בשדה קרב שיכול להיות אורבני או מיוער. סיקור מיוחד של עמיר רפפורט מלונדון

האלוף (מיל') גדי שמני בתערוכה (צילום: ישראל דיפנס)

התעשייה האווירית מציגה בתערוכת DSEI בלונדון תפיסה משולבת ללוחמת יבשה. החברה - שמיישמת החלטה אסטרטגית להרחיב את פעילותה בתחום היבשה, למרות שצמחה מן התחום האווירי - מופיעה בלונדון כתעשייה ביטחונית "יבשתית" לכל דבר. זוהי הופעתה הראשונה של התעשייה האווירית בתערוכת DSEI בלונדון לאחר שנים ארוכות של היעדרות, והפעם הראשונה שבה מוצגת על ידי תפיסה כוללת ללוחמת יבשה בשדה קרב יבשתי שיכול להיות גם אורבני או מיוער.
 
הביתן כולל מיצג ענק שמשלב אמצעי לחימה רלוונטייים יבשה כמו מכ״מ מתקדם של אלתא, מרעום "טופ גן" שהופך פגז ארטילרי למדויק, טיל משוטט "ברקן ירוק", טילי "ברק 8", אמצעי קשר טקטי שמאפשרים למפקד בשטח לראות את שדה הקרב גם מהטלפונים החכמים בטכנולוגיית LTE של חייליו, ועוד.
 
את הופעת התעשייה האווירית בלונדון מוביל ראש תחום היבשה בחברה, האלוף (מיל') גדי שמני. לדבריו, "כל האמצעים שמציגה התעשייה האווירית מתחברים לתפיסת לחימה כוללת. לתפיסה זו יש כנה עמודיי תווך. אחד מהם הוא ששדה הקרב המודרני רווי בסנסורים שמונגשים כולם למפעיל.
 
"עיקרון נוסף הוא שכל התהליכים הם אוטומטיים. ניתן להפעיל את המערכות גם ללא מעורבות אדם, ומעורבות כזו תלויה רק בהנחיות של  הפעלת אש משיקולים שאינם טכנולוגיים. עיקרון נוסף הוא שימוש במערכות שמבחינות כל  הזמן בין כוחותינו ובין אויב, גם לגבי חי"ר וגם לגבי רכב משוריין.
 
"העקרון הרביעי הוא שימוש ברשתות תקשורת אדירות שמסוגלת להעביר דאטה בכמויות עצומות. אבן יסוד נוספת היא שימוש מוגבר ברובוטים ובכלים שנשלטים מרחוק. רק התפיסה המשולבת, שמבוססת על הטכנולוגיות החדשות, היא שמביאה את המהפיכה המלאה לשדה הקרב היבשתי", אומר שמני.
  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית