מלחמות החלל הישראליות. בהליך בוררות

מלחמות החלל הישראליות. בהליך בוררות

 יוסי וייס ודוד פולק מרימים כוסית לכבוד ההסכם החדש במסגרתו תספק התעשייה האווירית את לוויין התקשורת עמוס 6 לחברת חלל . קרדיט לתמונות: התעשייה האווירית לישראל

בתעשייה אווריית התקבל כתב תביעה מחברת חלל תקשורת בע"מ, כך לפי הודעה של החברה לבורסה.

במסגרת הליך בוררות שבסיסו טענות חלל לנזקים והוצאות שנגרמו לה לכאורה בסך של 138 מיליון דולר (בצירוף ריבית) כתוצאה מהפרה לכאורה של התחייבות החברה למסירת לוויין התקשורת עמוס 6 במועד שנקבע.

לחלופין, נטען בכתב התביעה כי חלל זכאית לכל הפחות לסך תקרת הפיצוי המוסכם הקבוע בהסכם בגובה של 81 מיליון דולר, ובנוסף כי יש לחייב את החברה בסכומי פיצוי נוספים, מעבר לתקרה כאמור, בסך של כ-33 מיליון דולר (בצירוף ריבית).

תעשייה אווריית דוחה את טענות חלל מכל וכל ותגיש את תגובתה בהתאם.

תגובת התעשייה האווירית :
לאחר אבדן הלוויין עמוס 6 פנתה חלל תקשורת לתע"א בטענה כי היא זכאית לפיצוי מוסכם בסך 10 מיליון דולר על פי ההסכם בין הצדדים. התע"א דחתה את טענות חלל תקשורת, שאין בהן כל ממש, ובין הצדדים הוסכם על קיום הליך בוררות בנוגע לכך.
 
במסגרת הליך בוררות זה התקבל אמש בהפתעה בתע"א כתב תביעה, בו תובעת חלל תקשורת נזקים בהיקף של 138 מיליון דולר. התעשייה האווירית נדהמה מטענותיה חסרות היסוד של חלל תקשורת המועלות בכתב התביעה כמו גם מהסכום המופרך והיא דוחה אותן מכל וכל. התעשייה האווירית תגיש את תגובתה בהתאם.