תקשורת אופטית אלחוטית לכלי שיט

באוניברסיטת ג'ונס הופקינס הצליחו לפתח תקשורת אלחוטית בין כלי שיט בים במרחק של עשרות ק"מ וברוחב פס של גיגות

צוות של מהנדסים ממעבדת הפיזיקה היישומית (APL) של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, בלורל, מרילנד, הפגינו בהצלחה מערכת תקשורת אופטי אופטימלית (FSO), בין שתי ספינות נעות, המוכיחות את התועלת התפעולית של טכנולוגיית FSO בסביבה הימית. חואן חוארז, המנהל הטכני של צוות פיתוח הטכנולוגיה, אמר כי APL הוא הארגון הראשון שיפעיל בהצלחה יכולת תקשורת אופטית בעלת קיבולת גבוהה זו - עד 10 ג'יגה-ביט לשנייה - בתנועה, על אניות בים, בסביבות מאתגרות ליד החוף.

"הראינו רוחב פס שהיה גבוה בכמה סדרי גודל גבוהים יותר מכל יכולת התקשורת התדר רדיו (RF) הנוכחית על כלי חיל הים, ובטווחים ארוכים יותר מאשר בטכנולוגיית FSO שהציגה בעבר ליישומים ימיים", אמר חוארז. "זה שווה ערך ל -2,000 משתמשים בו זמנית שצופים בוידאו בהבחנה גבוהה באמצעות הקישור האופטי."

בשבוע הראשון נבדק קשר ספינה לחוף. הצוות השיג יותר מ-14 שעות של זמן קישור, כולל בגלים גבוהים. 1-2 גיגהבייט של העברת נתונים ללא שגיאות בטווחים העולים על 25 ק"מ; תקשורת קולית גדולה מ-35 ק"מ; הודעות צ'אט ל-45 ק"מ, המרחק המקסימלית של טווח ראייה.

הצוות השתתף בעבר במחקר של דרפא לשילוב מערכות אופטיות - FSO - עם מערכות RF ליצירת רשת MESH אווירית. המטרה בתרגיל הנוכחי של Trident Warrior 2017 הייתה להראות שטכנולוגיית קשר אופטית כבר בשלה לשימוש מבצעי.

מקור: jhuapl.edu

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית