חיל הים האמריקאי רוצה ללמוד על התרבות הישראלית

אוראל אלחדד / navy.idf.il

שיתוף פעולה של יחידת Naval Air Systems Command של חיל הים האמריקאי עם צה"ל העלאה דרישה יוצאת דופן – הדרכה על התרבות הישראלית על כל מגווניה ובפרט על התרבות העסקית. נציגי היחידה האמריקאית העובדים בשת"פ עם חיל הים וחיל האוויר הישראלי עברו בשבוע שעבר הדרכה תרבותית על ישראל. ההדרכה התקיימה במסגרת שבוע הדרכות לתקשורת בין-תרבותית עם דגש על התרבות העסקית בישראל, יפן, פולין וטורקיה.

אהרונה משכיל, מומחית לייעוץ והדרכה בין-תרבותית ומייסדת תחום האינטליגנציה התרבותית CQ - Cultural Intelligence בישראל, העבירה את ההדרכה בבסיס חיל הים האמריקאי בארה"ב. אהרונה  הוזמנה להכין מתווה ולהעביר הדרכה  לאנשי חיל הים האמריקאי העובדים עם נציגי צבא ישראלים על פרויקטים צבאיים  משותפים, מתוך הכרה בפערי תרבות בין הנציגים. "מטרת ההדרכה מצד הצי האמריקאי היתה ללמוד לגשר על הפערים התרבותיים  אשר באים לידי ביטוי בעבודה אינטנסיבית של הצדדים ולחזק את יחסי העבודה  והבנה, החל משלב הפיתוח דרך שלב הבדיקות ועד שלב הסיום המבצעי של כל פרויקט".

ההדרכה התייחסה לתרבות הישראלית בכלל ולתרבות העסקית הישראלית בפרט. המשתתפים בהדרכה ביקשו להבין את תהליך החשיבה ושיטת העבודה של עמיתיהם הישראלים בבניית פרויקט משותף, כיצד מתקבלות החלטות, מה היחס שלהם לעמידה בלו"ז, כיצד להתמודד עם עבודה "מחוץ לקופסא" ועוד. אחת המסקנות העיקריות של המשתתפים היתה לבטוח בעמיתיהם הישראלים מתוך הבנה שבתרבות הישראלית אין חשש לקחת סיכונים, לבצע שינויים בפרויקט תוך כדי תנועה ומעל לכל לקחת את האחריות לשינויים ולסיכונים אלו.

האלוף במיל' דוד בן בעש"ט, מפקד חיל הים לשעבר, אשר הוביל פעילות משותפת רבה של חיל הים הישראלי עם חיל הים האמריקאי, מציין את החשיבות הרבה שהוא מייחס להדרכה מסודרת העוסקת בהכרות התרבות ההתנהגותית וזאת על מנת לסייע בגישור ובסגירת הפערים התרבותיים בין הצבאות ובכך לסייע לעבודה משותפת יעילה ומוצלחת.

"הצבא האמריקאי ידוע כאחד הגופים המובנים והמאורגנים ביותר בעולם אבל ההבנה שיחידות עבודה הטרוגניות מצריכות שינוי ניהולי מחלחל גם לצבא מתוך העולם העסקי האמריקאי. בכדי לספק פלטפורמת עבודה מיטבית ליחידות בצבא אשר עובדות בשת"פ עם מדינות שונות, הצבא האמריקאי מעביר הדרכות תרבותיות כדוגמת ההדרכה על ישראל ", מסכמת אהרונה משכיל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית