תעש תפרסם מכרז לתכנון תשתיות במתחם החברה בדרום

החברה, לבקשת שר הביטחון, מאיצה את המעבר לנגב למתחם החברה ברמת בקע

שר הביטחון בביקור בעשות אשקלון (צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

תעש מערכות מאיצה את מעבר החברה לנגב למתחם החברה ברמת בקע: החברה תפרסם מכרז ראשון לתשתיות שטח מתקדמות לתכנון כל התשתיות לתפעול מתחם החברה ובניהם: תשתיות חשמל, תקשורת, כבישים, ביוב וכו ועוד ובימים הקרובים תפרסם מכרז נוסף לחברת ניהול שתהווה את הזרוע הביצועית של החברה לפיקוח ובקרה על ניהול הפרויקט.
 
שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה את החברה, בביקורו בחברת עשות אשקלון לפני כמספר שבועות, להאיץ את המעבר ולקצר את לוחות הזמנים. השר ציין במהלך הביקור כי מעבר תעש לנגב משתלב במדיניות משרד הביטחון לתמוך בפריפריה הגאוגרפית בצפון ובדרום הארץ. מעבר תעש לנגב תגדיל את מקורות התעסוקה בדרום הארץ ומצטרפת  ל – 800 מקומות עבודה ומקורות תעסוקה בעקבות מעבר קריית ההדרכה והתקשוב לנגב.  
 
בהתאם להערכות תעש מערכות - מעבר תעש לנגב יהווה תוספת משמעותית של אלפי מקומות עבודה באופן ישיר ועקיף. בשבועות הקרובים יתקיים במנהל התכנון מחוז הדרום בראשות דוד לפלר דיון באישור התב"ע לתכנון מפעלי החברה בנגב. מסמכי ההפקדה, המהווים את בקשה לאישור התב"ע לבניית מפעלי החברה בשטח שעליו ייבנו מפעליה החדשים ברמת בקע שבנגב, נמסרו בחודש אפריל האחרון לבדיקת מנהל התכנון במחוז. תכניות הבנייה המוגשות לאישור כוללות מתחמים ומבנים לייצור תחמושת כבדה, רק"מ, מפעלי כימיה וחומרי נפץ ושטחי ניסוי למערכות הנשק שפותחו ומיוצרות בחברה. במתחם החברה שיפונה  "מתחם אליהו" יבנו מאות דירות בשטח המונציפאלי של רמת השרון.
 
מנכ"ל תעש מערכות אבי פלדר ציין כי תעש מקדמת את מעבר החברה לרמת בקע שנגב במקביל לפינוי שטח של 500 דונם ממפעל החברה ברמת השרון ומסירתו לרשות מנהל מקרקעי ישראל להתחלת תכניות פיתוח. החברה מאיצה את המעבר לנגב גם באמצעות פנייה למוסדות חינוך ומכללות באזור הדרום, כדי להכשיר כוח אדם הנדסי ומיומן במקצועות שרלוונטיים למערכות הנשק של החברה – במטרה להעסיק עובדים מאזור הדרום מיד עם תחילת הפעילות במתחם החברה ברמת בקע. החברה בוחנת אפשרויות לשיתוף פעולה במטרה להכניס מקצועות נדרשים לתעשייה הביטחונית לתוכניות הלימודים במטרה להכשיר כח אדם חיוני לעבודה במפעלי החברה לאחר המעבר לנגב.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית