פיגוע ירי בירושלים: שני שוטרים נרצחו, שלושת המחבלים חוסלו

שלושה מחבלים פתחו בירי לעבר שוטרים באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים. הם נמלטו לאזור המסגדים במתחם הר הבית, שם חוסלו על ידי כוחות הביטחון לאחר מרדף. המשטרה סגרה את אזור הר הבית ותפילות יום השישי במקום בוטלו

באזור הפיגוע (צילום: דוברות מד"א)

פיגוע ירי בירושלים: שני שוטרים נרצחו לאחר ששלושה מחבלים חמושים ברובים מסוג קרל גוסטב ירו לעבר קבוצת שוטרים באזור שער האריות באזור העיר העתיקה בירושלים. לאחר הירי נמלטו המחבלים אל אזור המסגדים במתחם הר הבית. כוחות הביטחון רדפו אחריהם והצליחו לחסל את השלושה.

המשטרה סגרה את שערי הר הבית והורתה על ביטול תפילות יום השישי במקום. על פי מידע של גורמי הביטחון, מדובר היה בשלושה מחבלים תושבי אום אל פאחם.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בעקבות האירועים בבירה כי "הפיגוע הוא אירוע קשה וחמור שנחצו בו קווים אדומים. הפיגוע נמצא עדיין בחקירה ויחייב אותנו לבחון את כל סידורי האבטחה בהר ובסביבתו. אני קורא לכל מנהיגי הציבור לפעול להרגעת המצב ולשמירה על השקט בירושלים".

המפכ"ל, רוני אלשייך, אמר בביקור בזירה כי "זהו ללא ספק אירוע חמור ביותר ואנחנו עורכים טיפולים יסודיים על ההר, בראשם סריקה של כל המתחם כדי לושא שאין עוד אמצעי לחימה ואמצעים נוספים. אני מקווה שאתם מבינים על מה מדובר, זה כנראה ייקח זמן. נעשה את זה בצורה מסודרת ויסודית".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית