הודו שיגרה לחלל לוויין תקשורת שיעביר טלקומוניקציה ל-8 מדינות

סוכנות החלל של הודו שיגרה ביום שישי לחלל לוויין תקשורת, שיעניק שירותי תקשורת למדינות שכנות

הודו שיגרה לחלל לוויין תקשורת שיעביר טלקומוניקציה ל-8 מדינות

הלוויין  SOUTH ASIA אמור לשרת שמונה מדינות באזור החברות בארגון השת"פ האסיאני האזורי SAARC. משקל הלוויין 2,230 ק"ג ובתוכו 12 משיבים (טרנספונדרים), שיעבירו ללקוחות שידורי טלקומוניקציה, נתוני ניהול אסונות ומצבי חירום ותחזיות מזג אוויר. ההודים מייחסים חשיבות רבה ליכולת לשדר מהחלל נתוני חירום, כאשר מדובר באזור שבו מתגורר רבע מאוכלוסיית העולם והוא סובל מאסונות טבע רבים, סערות, ציקלונים, גלי חום, רעידות אדמה, צונמי ושיטפונות.

CNN  מדווחת מניו דלהי כי פרשנים רואים בשיגור לוויין התקשורת חלק מ"דיפלומטיית החלל"  ההודית – שאיפתה של המדינה למלא תפקיד מרכזי ומוביל באזור זה של העולם. פולארי רג'גופלן, מנכ"ל קרן המחקר המדעי בהודו, אמר אחרי השיגור: "החלל  אינו עוד רק מדע או תחום טכנולוגי. יש לבחון את החלל בהיבטים אסטרטגיים ומדיניות חוץ". עוד מוסיפים הפרשנים כי בשיגור זה ואלו שיהיו בעתיד מבקשת הודו לשים עצמה כמתחרה רצינית וראויה לתכנית החלל של סין.

ואילו ראש ממשלת הודו מודי אמר אחרי השיגור: "השמים אינם עוד הגבול כאשר מדובר בשת"פ אזורי בין  מדיניות הגיוניות". שיגור לוויין התקשורת הוא חלק מתכנית חלל הודית שהיקפה 36 מיליון דולר.