"איראן ממשיכה לפתח תכנית סודית לפצצה גרעינית"

לבו של דו"ח המודיעין של NCRI-MEK הוא מכון מחקר הידוע בשם הארגון לחדשנות ומחקר (SPND) ושבע השלוחות שלו, ש- MEK חשפו לראשונה בשנת 2011. לפי הדו"ח האחרון של MEK, המכון ממשיך לפעול לפיתוח פצצה גרעינית איראנית על אף ההסכם עם ארה"ב

http://www.ncr-iran.org/en/news/nuclear/22610-revelation-of-iran-regime-s-continued-secret-nuclear-activities

איראן מרמה בעסקה ההיסטורית שלה עם ארה"ב על ידי ביצוע מחקר בחשאי על מרכיבי הנשק הגרעיני, כגון מנגנוני הפעלה של פצצות והעשרת אורניום, כך מסרה בסוף שבוע שעבר קבוצת האופוזיציה המרכזית באיראן.

המשטר מבצע בדיקות הנדסיות ובדיקות נשק במתחם צבאי מוקף חומה מדרום לטהראן, מקום שאיראן הכריזה עליו מחוץ לתחום של הפקחים, אמרה המועצה הארצית של ההתנגדות לאיראן (NCRI) והזרוע המבצעית העיקרית שלה, המוג'אהדין של העם האיראני (MEK).

"זהו האתר שנשמר בסוד", אמרה אלירזה ג'פרזאדה, סגנית מנהל בסניף NCRI בוושינגטון. "יש [שם] מחקר סודי לייצר פצצה ובעצם זו כסות לפעילות האמיתית של המשטר האיראני".

לבו של דו"ח המודיעין של NCRI-MEK הוא מכון מחקר הידוע בשם הארגון לחדשנות ומחקר (SPND) ושבע השלוחות שלו, ש- MEK חשפו לראשונה בשנת 2011.

אחת משלוחות המשנה הללו, מרכז המחקר וההרחבה של טכנולוגיות על השפעות פיצוצים (METFA), פועלת לפיתוח טריגרים ותשואות נפץ, נאמר בהצהרה. ה- MEK גילה את קיומה של METFAZ בשנת 2009.

ה- MEK אמר כי METFA פועלת במתקן סודי ללא ידיעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA), סוכנות השמירה הגרעינית העולמית. בתקשורת רשמית, המשטר מתייחס אליו כאל שם הקוד "אקדמיה למחקר".

בחקירת המועצה נמסר כי בכדי שהמולות יוכלו להמשיך את עבודתה של METFAZ מבלי שיבחינו בה, הם צמצמו את המרכז בסנג'יארה והעבירו את המחקר והבדיקות לאתר חדש במחוז הצבאי של פרצ'ין, 20 ק"מ דרומית לטהראן.

ה- MEK סיפק תמונות לוויין ותיאורים של מיקומם המדויק של המחקר הגרעיני במתחם פרצ'ין, כגון "תוכנית 6", הממוקמת בקצה כביש באבאג ', כביש חוג'יר-פארצ'ין צבאי, לאחר המנהרה בצד הדרומי של סכר ממלו". האתר מוגן על ידי משמרות המהפכה, הכוח הביטחוני הדומיננטי בתוך איראן.

כדי לחזק את ממצאיה, פרסמה ה- MEK את זהותם של 15 אנשי ה- METFAZ ותיאור עבודתם וכתובות של אתרים סודיים שונים. רשת SPND ממוקמת בטהראן ב"בניין נור", ליד שר הביטחון, המפקח על הפעילות.

מקור: washingtontimes

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית