חיל הים מכפיל את מספר משגרי כיפת ברזל על ספינות 'סער 6'

חיל הים מכפיל את מספר משגרי כיפת ברזל על ספינות 'סער 6' נוכח איומי חיזבאללה לתקוף את מתקני הגז של ישראל בים התיכון
 
צילום: AP

חיל הים מבקש לשנות את המבנה של ספינות "סער 6", הנבנות בגרמניה, כדי שניתן יהיה להכפיל את מספר משגרי כיפת ברזל על סיפוניהן. זאת כתגובה לאיומי הרקטות והטילים של חיזבאללה על מתקני הגז של ישראל בים התיכון. "סער 6" אמורות להגן על מתקני בגז.

קצין בכיר בחיל הים אמר לדיפנס ניוז, כי ארגון חיזבאללה הגדיל את מספר הרקטות 122 מ"מ מסוג 'גראד' וחימושים אחרים ארוכי-טווח. מציאות זו הביאה את חיל לשנות את הדרישה המקורית להצבת משגר אחד של כיפת ברזל על כל ספינת סער 6. הספינות נבנות עתה במספנות בקיל, צפון גרמניה, על ידי חברת TKMS  של טיסנקרופ.

הקצין הבכיר אמר: "נוכח האיום המתעצם אנו מוסיפים עוד משגר כיפת ברזל אחד על כל ספינה. ספינות סער 6 שהזמינה ישראל הן בנות 1800 טון, מדגם BLOHM VOSS 130 והן אמורות להגן על מתקני הגז במים הכלכליים של ישראל (EEZ).

וכך, על כל ספינת סער 6 יהיו שני משגרי כיפת ברזל, כשכל אחד מהם מסוגל לשגר 20 טילי יירוט טמיר. זו מערכת ההגנה המכוננת נגד רקטות וטילים מהחוף, בעוד שמערכת ברק 8 על הספינות, מערכת נגד טילים והגנה אווירית, תגן על הספינות ועל מתקני הגז מפני איום קטלני יותר – טילי שיוט על-קוליים מדגם 'יאחונט'. סוללות כיפת ברזל וברק 8 ייתמכו על ידי מכ"ם עיקוב מדגם ELM-2248  של אלתא/תע"א. להצבת המכ"ם על הספינות נעשו שינויי מבנה מיוחדים. כל השינויים והתוספות הללו יעכבו את העברת הספינות לישראל, והן אמורות להגיע בסוף 2019 או תחילת 2020.

דיפנס ניוז מציין כי הזמנת ספינות סער 6 במספנות טיסנקרופ היא נושא לחקירה בחשד של ניגודי אינטרסים בקרב אישים המקורבים לראש הממשלה נתניהו.  אולם קצין חיל הים הבכיר, שמסר פרטים על כיפת ברזל בספינות, סירב להתייחס לנושא החקירות, ורק אמר כי הספינות הללו הן בעדיפות ראשונה של חיל הים, ולחיל יש אמון מלא ביכולות המוכחות של המספנות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית