"לפני מס' ימים שוב חווה משרד ממשלתי גדול התקפת סייבר אך לא נכנע לאיום הכופר"

מיקי פרידמן, מנהל פרי-סייל אזורי בחברת Veeam בכנס אתגרי לוחמת המידע והרשת עסק בזווית נוספת של עולם תקיפות הסייבר  -  הגנה על הארגון באמצעות הגנה תמידית על הנתונים

"אחד האיומים הרווחים היום הוא תקיפות הכופר. רק לפני מספר ימים הותקף משרד ממשלתי גדול אבל לא נכנע לאיום בגלל מערך גיבוי תקין" אומר פרידמן.  "היום, באמצעות מודל של "כופר כשירות" (RaaS) כל אדם יכול להזמין קוד פשוט לתקיפת כופר ולהחדיר אותו לארגון. לפעמים, ההחדרה אף מתבצעת על ידי עובד הארגון עצמו שכן הפיתוי הכספי כאן הוא גדול."

"לכן, ארגונים בכל גודל חייבים לדאוג מראש לתוכנית התאוששות מהירה. אנחנו ממליצים לרוב על שיטת 1-2-3: 3 עותקי גיבוי, 2 מדיות שונות, 1 אתר Offsite. ובמילים אחרות כל ארגון חייב להטמיע פתרון זמינות מידע שיודע להציף את כל החומר המגובה תוך דקות ספורות ולאפשר התאוששות סופר-מהירה."

"אם פעם הסיבה לשמה ארגון היה יוצא להרפתקת גיבוי חדשה היה רעידות אדמה, הרי שהיום ללא ספק המניע המרכזי הוא התקפות סייבר."  בגרף המצורף, הלקוח מאתר חברת Coremind האוסטרלית ניתן לראות כי מיולי 2015 עד ינואר 2016 חלה עליה של 80% בהיקף תקיפות הכופר בעולם:

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית