ויקיליקס חושפים את כלי התקיפה בסייבר של ה-CIA

ויקיליקס חושפים את כלי התקיפה בסייבר של ה-CIA

אחרי השדואו ברוקרס שחשפו את כלי התקיפה של ה-NSA, ויקיליקס חושפים את אלו של ה-CIA. מאגר המסמכים תחת השם Vault 7 מכיל 8761 מסמכים של יחידה בשם  Center for Cyber Intelligence של ה-CIA בלנגלי, וירג'יניה.

"אוסף יוצא דופן זה, אשר כולל כמה מאות מיליוני שורות קוד, נותן לבעליו את כל יכולות הפריצה של ה- CIA. הארכיון כנראה הופץ בקרב האקרים ממשלה לשעבר בארה"ב וקבלנים באופן בלתי מורשה. אחד מהם ספק לויקיליקס חלקים של הארכיון", נכתב בפרסום.

""שנת אפס" מציג את ההיקף ואת הכיוון של תכנית התקיפה הסמויה העולמית של ה- CIA, ארסנל התוכנות הזדוניות שלו ועשרות חולשות "יום אפס" המעובדות לנשק ומנוצלות נגד מגוון רחב של מוצרים בארה"ב ואירופה, כולל ה-iPhone של אפל, אנדרואיד של גוגל ו- Windows של מיקרוסופט. כולל אפילו את הטלוויזיות של Samsung, אשר הופכות למיקרופונים סמויים."

בסוף 2016, כללה יחידת הסייבר של ה-CIA כ-5000 עובדים וייצרה יותר מאלף כלי תקיפה בסייבר. למעשה, טוענים בויקיליקס, ה-CIA יצרה גוף מתחרה ל-NSA ללא הביקורת והאחריות שמוטלות על ה-NSA. כל הפעילות נוהלה בחשאיות הרחק מאור הציבור האמריקאי.

רפרוף מהיר במסמכים מראה כי ה-CIA, ככל הנראה, הצליח לפרוץ כמעט לכל אנטי וירוס קיים. כמו כן קמו יחידות ייעודיות לטיפול במערכות ההפעלה IOS ואנדרואיד.

 

אולי יעניין אותך גם