גידול 'צנוע' של שבעה אחוזים בלבד בתקציב ההגנה של סין ב-2017

חרף לחצי-פנים להגדיל בשיעור ניכר  את תקציב ההגנה של סין, הודיעיה סין בשבת כי תקציב ההגנה והצבא לשנת 2017 יגדל בשיעור של שבעה אחוזים בלבד, הגידול הנמוך ביותר מאז שנת 2010

באחרונה נשמעו בסין קריאות להגדלת תקציב ההגנה, בעקבות הצעת הממשל החדש בארה"ב להגדיל את תקציב ההגנה ב-10 אחוזים בגלל חששות לסכסוכים עם ארה"ב בים סין הדרומית ועניין מעמדה של טייוואן. 

העיתון הממשלתי הסיני 'גלובל טיימס', למשל, קרא להגדיל את תקציב ההגנה בעשרה אחוזים, ואילו גנרל סיני בדימוס קרא להגדיל ב-12 אחוזים כדי שסין תוכל להתמודד עם ארה"ב. הנתונים הרשמיים של תקציב ההגנה יפורסמו בתחילת השבוע כאשר הפרלמנט הסיני יתכנס למושבו השנתי.

תגובות נשמעו מיד אצל השכנות המודאגות: שר ההגנה של טייוואן אמר לסוכנות רויטר כי סין עומדת לחזק את צבאה, ואילו ראשי משרד ההגנה של יפן התבטאו כי הוצאותיה הצבאיות של סין הן "גדולות ונעדרות שקיפות".  מומחי ביטחון בטוקיו מייחסים את העליה ה'צנועה' בתקציב ההגנה של סין השנה – שבעה אחוזים בלבד – לכך שבייג'ין נוקטת מול הממשל החדש בבית הלבן במדיניות זהירה של המתנה, בעיקר נוכח הידיעות בדבר פגישה אפשרית בין הנשיא טראמפ לבין נשיא סין, שי ג'ינפינג.

תקציב ההגנה של סין בשנה שעברה היה כ- 954 מיליארד יואן, שהם  138 מיליארד דולר. העלאה של שבע  אחוזים תביא את תקציב ההגנה הסיני ל-1.02  טריליון יואן, עדיין כרבע מתקציב ההגנה של ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית