טורקיה מקימה לראשונה סוכנות חלל ממלכתית

טורקיה מקימה לראשונה סוכנות חלל ממלכתית. ממשלת אנקרה סיימה להכין הצעת חוק להקמת סוכנות החלל הראשונה של המדינה. הצעת החוק הוגשה לפרלמנט לדיון ולאישור, ואין ספק שהחוק יאושר עקב הרוב של 'מפלגת הצדק והפיתוח'

טורקיה מקימה לראשונה סוכנות חלל ממלכתית

צילום: AP

הצעת החוק קובעת כי סוכנות החלל החדשה תקבע קווי מדיניות ואסטרטגיות בתחומי החלל והתעופה, תסייע לתעשיות המקומיות בתחומי החלל על מנת לבטל את התלות בחברות זרות. והעיקר – סוכנות החלל תפתח את היכולות של טורקיה בתחום החלל.

DEFENSE NEWS כותב כי בראש הסוכנות יעמוד ראש ממשלת טורקיה, וחברים בהנהלה השרים לנושאי פיתוח, תעשיה, טכנולוגיות, פיתוח, הגנה, תחבורה, צי ותקשורת. באותו הקשר נודע שטורקיה שוקדת על תכנית לבניית תחנה לשיגור לוויינים באתר DECTA שבחוף הדרומי-מערבי של המדינה, או אופציה אחרת שהתחנה תוקם בקפריסין הטורקית.

מבצע החלל הבולט של טורקיה היה בדצמבר אשתקד, אז שוגר לחלל הלוויין 'גוקטורק 1', לוויין צבאי ש-20 אחוזים ממרכיביו הם מתוצרת מקומית, והוא נועד "למלחמה בטרור". זה לוויין בעל יכולות צבאיות ואזרחיות ויש בו יכולות אלקטרוניות לדיחוס מידע ונתונים, לאחסון מידע ולהפצתו. ממשלת טורקיה השקיעה עד כה כמיליארד דולר בתכנית הלוויין, והיא מעוניינת להלאים את כל תעשיית החלל במטרה לבנות את הלוויין הראשון שיהיה כולו תוצרת בית עד שנת 2019, ולשם כך תשקיע הממשלה סכומים נוספים בתוכנות, בתכנון ובפלטפורמות. עד 2023 מתכננת הממשלה להפעיל 10 לוויינים.

התעשיות החשובות והמובילות בטורקיה  בתחום החלל הן: חברת ASELSAN, המתמחה באלקטרוניקה צבאית, חברת TUBITAK UZAY, חברה ממשלתית העוסקת במחקר מדעי ובחקר החלל, וכן חברות 'תעשיות חלל טורקיות' ו-CTECH, שהיא חברת תוכנה.  

אולי יעניין אותך גם