פרסום באוסטרליה: תעשייה אווירית תציע לאוסטרליה הרון TP שניתן לחמש אותו

אוסטרליה פרסמה ב-2016 מסמך מדיניות רכש ביטחוני לשנים הקרובות שבו מצוין כי אחד הכיוונים הוא רכש מל"טים חמושים. תעשייה אווירית וג'נרל אטומיקס מתמודדות ראש בראש

IAI's Heron TP

אוסטרליה פרסמה בשנת 2016 מסמך מדיניות השקעות בתחום הביטחון [PDF]. המסמך כולל השקעה במל"ט MALE חמוש שמתאים למשימות תקיפה ואיסוף מודיעין. אמנם הרכש מתוכן רק לעוד שנתיים (לא אושר לתקציב 2017) אבל שתי מתמודדות כבר יש - תעשייה אווירית וג'נרל אטומיקס. ראש בראש.

"תנו לנו את ההזדמנות להתחרות, להראות את היכולות שלנו, כדי להשוות, כדי לראות את היתרון שנוכל להביא עם המערכת שלנו", אמר שאול שחר, סמנכ"ל התעשייה האווירית וראש חטיבת כלי טיס בלתי מאוישים לאתר australianaviation.com לקראת כנס Avalon 2017 שמתקיים באוסטרליה.

לפי הפרסום, תעשייה אווירית תחבור כקבלן משנה לחברה אוסטרלית כדי להתחרות על פרויקט AIR 7003 שהוא נגזרת מאותו מסמך מדיניות.

במסמך מוגדר: "שיפור מודיעין בשדה הקרב, יכולת מעקב וסיור באמצעות כלי טיס בלתי מאויש חדש חמוש, בגובה בינוני, סיבולת-ארוכה, וחבילה של מערכות לא מאוישות טקטיות". לפי המסמך התכנון הוא לרכוש מל"טים כאלו בין השנים 2018-2038 בהיקף של כ-2 מיליארדי דולרים.

ג'נרל אטומיקס תחבור לחברת Cobham Aviation Services האוסטרלית, כך לפי פרסום של monch.com.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית